تلاش ترامپ برای اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی

© AP Photo / Evan Vucciتلاش ترامپ برای اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی
تلاش ترامپ برای اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها از تلاش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص بررسی درخواست عربستان برای مصونیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از محاکمه در دستگاه قضایی این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست نوشته که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی درخواست اعطای مصونیت به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از پیگرد قانونی در پرونده ای است که توسط سعد الجبری، مشاور امنیتی سابق عربستان علیه وی تنظیم شده است.

دادگاهی در آمریکا، پیشتر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در پی شکایت «سعد الجبری» مشاور امنیتی و رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی این کشور، احضار کرد.

الجبری مقام سابق امنیتی عربستان پیش تر با طرح شکایتی از ولیعهد سعودی گفت، محمدبن سلمان در سال 2018  تیمی را برای ترور وی به کانادا فرستاده است.

ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده

الجبری به دادگاه آمریکایی اعلام کرد که ماموران سعودی با ویزای توریستی و با همراه داشتن ابزارآلات ارّه کردن جسد و کشتن او وارد کانادا شده اند.

 وزارت امور خارجه آمریکا قرار است پس از مشورت با طرف های دیگر در این باره، توصیه خود را صادر و آن را به وزارت دادگستری ارائه کند که درخواست وی برای دادگاه فدرال لازم الاجرا خواهد بود اما پیش بینی می شود وکلای الجبری با این مساله مخالفت کنند.

این اقدام منجر به حذف محمد بن سلمان از لیست متهمان سایر پرونده های مطرح شده علیه وی در ایالات متحده به ویژه پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می شود.

به نوشته این روزنامه پس از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب اخذ مصونیت دشوارتر خواهد بود زیرا بایدن پیش از این متعهد شده بود که پس از ترور خاشقجی ، روابط خود را با عربستان سعودی بازنگری کند و حمایت آمریکا از عملیات نظامی به رهبری عربستان در یمن را پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала