ترامپ متهمان پرونده روسیه را عفو کرد

© REUTERS / Cheriss May ترامپ متهمان پرونده روسیه عفو کرد
 ترامپ متهمان پرونده روسیه عفو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور برحال ایالات متحده، 15 نفر را از جمله کسانی که در پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده در سال 2016 شرکت داشتند، عفو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، 15 نفر را از جمله کسانی که در پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات ایالات متحده در سال 2016 شرکت داشتند، عفو کرد. این در وب سایت کاخ سفید منشر شده است.

جورج پاپادوپولوس، مشاور سابق ستاد مبارزات انتخاباتی رهبر آمریكا، در میان بخشیده شدگان است. در سپتامبر 2018، او توسط FBI به دروغ گفتن محکوم شد. دروغ های پاپادوپولوس مربوط به ملاقات وی با استادی گمنام است که ظاهراً با دولت روسیه ارتباط داشته است.

بایدن: ترامپ حملات سایبری را کم اهمیت شمرده - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: ترامپ حملات سایبری را کم اهمیت شمرده

رهبر آمریكا همچنین الكس ون در زوان، شهروند هلندی را كه در چارچوب تحقیق توسط رابرت مولر، دادستان ویژه آمریكا محكوم به دروغ گفتن شده بود شده بود، عفو کرد.

نماینده های سابق کنگره ، دانکن هانتر و کریستوفر کالینز نیز مورد بخشش قرار گرفتند. هانتر به اتهام سو استفاده از بودجه کمپین محکوم شد و کالینز در سال 2019 به جرم کلاهبرداری در اوراق بهادار اعتراف کرد.

در آوریل 2019، رابرت مولر، دادستان ویژه ایالات متحده ، گزارشی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 که با پیروزی دونالد ترامپ منجرشد، منتشر کرد. در این گزارش آمده است كه مسكو در روند انتخابات آمریكا دخالت كرد، اما سو ظن در مورد ارتباط طرف روسی و ترامپ تأیید نشد. بعداً، دادگاه فدرال واشنگتن حکم داد که ارتباط "کارخانه ترول" با مقامات روسی نیز اثبات نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала