تحریم‌های امریکا علیه ترکیه بخاطر اس-400؛ ترکیه به ناتو هشدار داد

© AFP 2023 / Adem Altanتحریم‌های امریکا علیه ترکیه بخاطر اس-400؛ ترکیه به ناتو هشدار داد
تحریم‌های امریکا علیه ترکیه بخاطر اس-400؛ ترکیه به ناتو هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه به ناتو هشدار داده و گفته است که تحریم های امریکا علیه ترکیه، بالای فعالیت های مشترک تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، تحریم های ایالات متحده علیه ترکیه در رابطه با خرید سامانه اس-400 روسی، بر فعالیت های مشترک در داخل ناتو تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اس۴۰۰ روسیه، سبب تحریم ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان
سرانجام اس۴۰۰ روسیه، سبب تحریم ترکیه شد

آقای آکار در برنامه تلویزیونی گفت: "تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا تحریم‌های امریکا بالای اقتصاد کشورما ضربه وارد نکند. این عمل روی روابط میان ترکیه و ناتو تاثیر دارد. ایالات متحده باید در تصمیم‌های خود تغیر بیارد."

وزارت مالیه امریکا شامگاه دوشنبه هفته گذشته صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را تحریم کرد. «مایک پامپئو» وزیر خارجه امریکا در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه اس-400 تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.
قابل یاد آوری‌ست که از اواسط ماه جولای، خرید سامانه موشکی "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه های پاتریوت آمریکایی بود. آمریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد. دولت ترامپ هنوز تهدید خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را عملی نکرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала