دستور تازه ترامپ: ساختمان ‌های دولتی را «زیبا» بسازید

© REUTERS / Carlos Barriaدستور تازه ترامپ: ساختمان ‌های دولتی را «زیبا» بسازید
دستور تازه  ترامپ: ساختمان ‌های دولتی را «زیبا» بسازید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا به نهادهای فدال و دولتی آمریکا دستور داده که پس ازاین فقط "ساختمان‌های زیبا" بسازند.

رئیس جمهور کنونی آمریکا که تا کمتر از یک ماه دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، اخیرا دستوری صادر کرد که طبق آن نهاد‌های دولتی این کشور ملزم به ساخت بنا‌های زیبا و به سبک رومی و یونان باستان می‌شوند.

 در دستور ترامپ آمده است ساختمان‌های آینده فدرال باید "زیبا" باشند و ترجیحاً به سبک کلاسیک یونانی-رومی ساخته شوند. ترامپ در دستور خود ساختمان کنگره، کاخ سفید و یادمان لینکن در واشنگتن را به عنوان شاخص معرفی کرد.

آمادگی به برگزاری مراسم تحلیف برای ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی به برگزاری مراسم تحلیف برای ترامپ

در دستور ترامپ گفته شده، ساختمان های جدید باید شبیه ساختمانهایی باشد که آمریکایی ها دوست دارند: کاخ سفید ، پایتخت ، دیوان عالی کشور و سایر ساختمان ها. آنها سنت های دموکراتیک کنونی کشور را با قدیم پیوند می دهند و مسئولیت های شهروندان در حمایت از نهادهای اجتماعی آن را به شهروندان یادآوری می کنند.

ترامپ معتقد است که زیبایی کلاسیک به مردم الهام می‌بخشد، از لحاظ ظاهری نیز ایده آل های آمریکا را مجسم می‌سازد و به طور کلی ایالات متحده را شکوه و جلال خاص می بخشد.

با این حال این دستور تازه ترامپ نیز مانند سایر دستور های رئیس جمهور آمریکا موج مخالفت و انتقاد‌ها را به همراه داشت. در حالی که سنت گرایانی که طرفدار ساختمان‌های ستون دار نمادین هستند از این دستور استقبال کردند، انجمن معماران آمریکایی گفت که "با این دستور به صراحت مخالف" است. انجمن معماران آمریکا می‌گوید جامعه باید در انتخاب نوع معماری خود آزاد باشد، معماری حوزه‌ای برای دستور دادن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала