جهان برای مقابله با کرونا چقدر هزینه کرده است؟

© REUTERS / Luisa Gonzalezجهان برای مقابله با کرونا چقدر هزینه کرده است؟
جهان برای مقابله با کرونا چقدر هزینه کرده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برآوردهای کارشناسان نشان می‌دهد که جهان بیش از 13 تریلیون دالر برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-19 هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیکی با استناد به برآوردهای کارشناسان می‌نویسد، همه کشورهای جهان بیش از 13 تریلیون دالر برای مقابله با ویروس کرونا هزینه کرده اند.

بر اساس این ارزیابی در حال حاضر این بسته‌های کمک مالی و هزینه‌ها مجموعاً از 13 تریلیون دالر عبور کرده که شامل بسته حدود 900 میلیارد دالری تصویب شده در امریکا هم می‌شود.

درخواست کمک مالی بیش از 80 کشور از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک افغانستان
درخواست کمک مالی بیش از 80 کشور از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با کرونا

کارشناسان بر این باورند که در سال 2021 مجموع بدهی عمومی کشورهای جهان به 125 درصد کل تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهانی خواهد رسید. بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردند که برای مدت زمان زیادی اقتصاد جهانی به سطح دوران پیش از کرونا باز نخواهد گشت.

کل خسارت وارده به اقتصاد جهانی به دلیل شیوع کرونا در پایان سال 2021 میلادی به 7 تریلیون دالر خواهد رسید. این پیش‌بینی قبلاً توسط لورنس بون، اقتصاددان ارشد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ارائه شده بود.

بنا به اعلام سازمان ملل اقتصاد جهانی برای سال جاری رشد منفی 5.6 درصدی خواهد داشت و کشورهای بیشتری به خاطر بحران کرونا درگیر رکود خواهند شد.

سازمان ملل همچنان گفته تبعات بلندمدت شیوع کرونا باعث خواهد شد که احتمالاً 207 میلیون نفر دیگر در جهان به زیر خط فقر مطلق رفته و تعداد آنها تا سال 2030 به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

تاکنون حدود 78 میلیون ابتلای به کرونا در جهان ثبت شده و 1.7 میلیون نفر نیز به خاطر ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала