دونالد ترامپ دو مشاور سابق خود را عفو کرد

© Sputnik / Alexey Filippovدونالد ترامپ دو مشاور سابق خود را عفو کرد
دونالد ترامپ دو مشاور سابق خود را عفو کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده امریکا، مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش و مشاور سابق خود را عفو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید می‌گوید که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا، پال مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی اش، راجر استون، مشاور سابق خود را عفو کرده است.

به گفته سرویس مطبوعاتی ترامپ، وی با فرمان روز چهارشنبه 26 نفر را عفو کرد و سه نفر دیگر تخفیف مجازات دریافت کردند.

ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات شد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره انتخابات شد

از جمله عفو شدگان، پال مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی سال 2016 ترامپ است. وی در پی تحقیقات توسط رابرت مولر، دادستان ویژه كه به دنبال مدرک دخالت روسیه در انتخابات امریکا و همچنان روابط ترامپ با مسكو بود، به جرایم مالی و بانکی محكوم شد.

ترامپ مانند پال مانافورت، راجر استون، مشاور سابق خود را که همچنان توسط مولر بازرس ویژه به علت دروغ گفتن به کنگره به 40 ماه زندان محکوم شده بود، عفو کرده است.

چارلز کوشنر پدر جارد کوشنر داماد آقای ترامپ هم از دیگر عفو شدگان است. و این ها از جمله 29 نفری هستند که از تازه‌ترین احکام عفو رئیس‌جمهور بهره مند می‌شوند.

در همین حال، چارلز کوشنر در اوایل دهه 2000 توسط دادستان وقت ایالت نیوجرسی به دلیل فرار مالیاتی، شاهد تقلب و مشارکت غیرقانونی در کمپین، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی سرانجام به اتهام 16 فقره فرار مالیاتی ، تلافی‌جویی در برابر شاهد فدرال - برادر همسرش - و یک فقره دیگر دروغ‌گویی به کمیسیون انتخابات فدرال اعتراف کرد.

پیش از این، ترامپ، جورج پاپادوپولوس کارمند سابق کمپین انتخاباتی اش را که در تحقیقی که از سوی رابرت میلر بازرس ویژه صورت گرفته بود و به اتهام اظهارات نادرست به جرایم محکوم شده بود، عفو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала