اولین حساسیت شدید به واکسین کرونای «فایزر» در نیویورک

© REUTERS / Dado Ruvicاولین حساسیت شدید به واکسین کرونای «فایزر» در نیویورک
اولین حساسیت شدید به واکسین کرونای «فایزر» در نیویورک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نیویورک، یک مورد واکنش آلرژیک شدید به واکسین کووید-19 شرکت فایزر ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیوزویک، مقامات در نیویورک گزارش دادند که یک کارمند صحی آنها کمی پس از تزریق واکسین دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

تاکید شده است که این اولین مورد واکنش آلرژیک شدید از بین بیش از 30 هزار واکسیناسیون در شهر است.

به گفته این روزنامه، کارمند صحی پس از آن به سرعت در شفاخانه تحت درمان قرار گرفت در وضعیت با ثباتی قرار دارد و به دقت و از نزدیک تحت نظر است. مکان و زمان تزریق واکسین مشخص نشده است.

واکنش آلرژیک شدید به واکسین فایزر در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش آلرژیک شدید به واکسین فایزر در امریکا

اداره صحت نیویورک گفت: این واکسین‌ها عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژِک دارند، اگرچه چنین مواردی نادر هستند، اما ممکن است رخ دهند.

انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی امریکا در حال بررسی علل واکنش های آلرژیک در برخی افراد به واکسین های ضدکرونا شرکت های فایزر و بیوان‌تک است. واکسین «مُدرنا» نیز از نظر واکنش های احتمالی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

پیش از این، مقامات در ایالت آلاسکا امریکا گزارش داده بودند که یک کارمند صحی آنها کمی پس از تزریق واکسین دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

مقامات گفته بودند که این زن حدود ده دقیقه پس از تزریق واکسین کرونا ساخت شرکت فایزر دچار تنگی نفس و علائم دیگر واکنش آلرژیک آنافیلاکسی شد.

آنها همچنان گفته بودند که این فرد هیچ‌گونه سابقه واکنش آلرژیک نداشته است. و گفته بودند که در حال بررسی وجود ارتباط میان واکنش آلرژیک در او و این واکسین هستند.

پیش از این، رهبری مراکز فدرال کنترول و پیشگیری از بیماری‌های امریکا امکان استفاده از واکسین فایزر و بیوان‌تک در کشور در موارد اضطراری را تأیید کرد.

در حال حاضر چندین واکسین ضدکرونا در جهان وجود دارد. از جمله دو واکسین «اسپوتنیک وی» و « EpiVacCorona» در روسیه ثبت شده است.  پنجم دسمبر واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با استفاده از اسپوتنیک وی در مسکو آغاز شد. همچنان، شرکت داروسازی  بریتانیایی آسترازنکا  از آغاز آزمایشات بالینی واکسن AZD1222 خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала