حملات راکتی بالای سفارت امریکا در بغداد؛ ترامپ می‌گوید کار ایران است

© REUTERS / Jonathan Ernstحملات راکتی بالای سفارت امریکا در بغداد؛ ترامپ می‌گوید کار ایران است
حملات راکتی بالای سفارت امریکا در بغداد؛ ترامپ می‌گوید کار ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که حملات موشکی بالای سفارت امریکا در عراق، کار ایران بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، حملات راکتی روز یکشنبه بالای سفارت امریکا در بغداد را کار ایران خوانده می‌گوید که در صورت كشته شدن شهروندان امریكایی، تهران جوابگو خواهد بود.
آقای ترامپ در یک رشته توییتری گفت: "سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. فکر کنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم."
رئیس جمهور امریکا افزوده است: "توصیه دوستانه به ایران: اگر یک امریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. فکر کنید."


ارتش عراق با صدور بیانیه‌ای گفته بود 8 راکت به وسیله «یک گروه غیرقانونی» به سمت سفارت امریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده‌اند. این راکت‌ها با اصابت به یک مجتمع مسکونی به شماری از موترها خسارت وارد کردند.
سفارت امریکا در بغداد پس از حمله راکتی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت. بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت امریکا، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان این سفارتخانه وارد آمد؛ اما این حمله تلفات جانی برجای نگذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала