حرف V در واکسین کرونا اسپوتنیک چی معنی دارد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ، کیریل دیمیتریف ، در مورد تحویل اولین گروپ ادویه به آرجانتین گفت که حرف "V" در واکسسن Sputnik V به معنا پیروزی بر ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، وی توضیح داد که حرف"V"  در واکسین کرونا به معنی ای پیروزی است که از واژه ویکتری گفته شده است و ما برای مردم آرجانتین آرزوی پیروزی بر این مرض داریم.

دیمیتریف تحویل واکسسن به آرجانتین را بسیار عالی خواند. نمونه ای از همکاری و یک لحظه واقعاً تاریخی  دانسته است.

پوتین از ساخت واکسین جدید روسی ضد کرونا در آینده نزدیک خبرداد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین از ساخت واکسین جدید روسی ضد کرونا در آینده نزدیک خبرداد

رئیس RDIF افزود: "تمام كشور ناظر نشست طیاره ترانسپورتی با اولین گروه واكسین در میدان هوائی اِیزایا در شب كریسمس بود، با این امید كه دوره جدیدی از COVID-19 آغاز شود."

در مجموع، هواپیما 300 هزار دوز واکسین Sputnik V را به آرجانتین تحویل داد. نخست از همه دوکتوران واکسین می شوند، سپس افراد مسن، پرسونل امنیتی و پولیس و بعداً برای سایر افراد تهیه می شود. قرار است تا مارچ ده میلیون نفر واکسینه شوند.

واکسین Sputnik V توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی Gamaleya و با همکاری RDIF ساخته شده است. این واکسین بر اساس یک پلت فرم خوب مطالعه شده از ناقل آدنو ویروس انسانی ایجاد شده است؛ در تابستان دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را با موفقیت پشت سر گذاشت ، که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را ایجاد کردند. وزارت صحت عامه واکسین را در اواسط ماه اگست ثبت کرد.

براساس تجزیه و تحلیل گزارشات در ایست بازرسی نهایی در مرحله سوم مطالعه کلینیکی پس از بازاریابی "Sputnik V" ، اثر واکسین 91.4 % و برای موارد شدید - بیش از 100 % است.

در روسیه ، واکسیناسیون مدنی از اوایل دیسامبر آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала