توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا در روابط تجارتی دوجانبه پسابرگزیت

© AFP 2023 / Emmanuel DunandBrexit
Brexit - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از چندین دور مذاکرات بلاخره بر سر مسائل مربوط به روابط تجارتی دوجانبه پس از پایان دوره گذار برگزیت به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر سازوکار روابط تجارتی دوجانبه پس از پایان دوران گذار برگزیت به توافق رسیدند.

سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است - اسپوتنیک افغانستان
سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است

بوریس جانسون صدراعظم بریتانیا در یک نشست خبری با اعلام اینکه همه توافقات لازمه برای خروج کامل کشورش از اتحادیه اروپا صورت گرفته است، اعلام کرد که این توافقات هم به نفع بریتانیا و هم به اعضای اتحادیه اروپا است.

صدراعظم بریتانیا در خصوص توافق اخیر و پایان دوران گذار برگزیت که به معنی جدائی کامل بریتانیا از اتحادیه اروپاست، اظهار داشت: «ما با اتحادیه اروپا از طریق توافق اخیر دوباره سرنوشت، قوانین و حاکمیت خویش را به دست آوردیم».

وی همچنان اظهار داشت که بریتانیا در حوزه‌های مختلف روابط مستحکم با اتحادیه اروپا خواهد داشت.

ارزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا (بازوی اجرائی اتحادیه اروپا) نیز در پیامی توئیتری از توافق میان اتحادیه اروپا و بریتانیا استقبال کرد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره توافق اخیر با بریتانیا نوشت: «آن ارزشش اینرا داشت که بخاطر این توافق مبارزه کنیم. اکنون ما یک توافق منصفانه و متوازن با بریتانیا داریم. این توافق از منافع اتحادیه اروپا حفاظت و رقابت منصفانه رو تقویت می‌کند. اروپا اکنون راه خود را ادامه می‌دهد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала