اعلام حالت نظامی در امریکا

© AP Photo / Doug Millsقوای مسلح امریکا
قوای مسلح امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان پنتاگن و رهبری نظامی امریکا نوع از فعالیت های را بررسی دارند، در صورت که ترامپ تصمیم اعلام حالت نظامی را در روز های اخیر ریاست جمهوری خود بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری زوگالئف رئیس نهاد مطالعه امریکا در دانشگاه دولتی مسکو اظهار داشته است که ترامپ در روز های اخیر ریاست خود حق اعلام حالت نظامی را ندارد.

قبلاً مجله نیویارک به نقل از نظامیان نامعلوم خبرداده بود که بعضی نمایندگان پنتاگن و رهبری نظامی امریکا نوع از فعالیت های را بررسی دارند، در صورت که ترامپ تصمیم اعلام حالت اضطرار را در روز های اخیر ریاست جمهوری خود بگیرد.

پنتاگن وزارت دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
درخواست پنتاگن در برطرفی ترامپ

نخست این که، اعلام حالت اضطراری – چی است؟ اگر این حالت در بعضی مناطق ناشی از فاجعه طبیعی باشد ، در صورت توافق با والی های ایالات باشد. ثانیا ، به اساس قانون امریکا فقط در حالت جنگ می توان حالت فوق العاده را اعلام کرد. در زمان صلح حالت اضطراری نمیتواند اعلام گردد. جنگ را فقط کنگره می تواند اعلام کند. و اگر جنگ یا حالت جنگی را اعلام کرده باشد ، رئیس جمهور باید قبل از اعلام جنگ باید حالت اضطراری را اعلام کند. بنابراین رئیس جمهور هیچ قانون اساسی برای این کار ندارد.

وی افزود: ترامپ اظهارات مبهمی را ارائه می کند و مطبوعات نیز همان کار را می کنند ، مانند بازی موش و گربه است.

با توجه به نتایج انتخابات 3 نوامبر ، جو بایدن دموکرات به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده شناخته شده ، اما ترامپ هنوز به شکست خود اعتراف نکرده است. مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا در تاریخ 20 جنوری برگزار می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала