دعوت پادشاه سعودی از سران شورای همکاری خلیج فارس برای نشست ریاض

© REUTERS / HANDOUTدعوت پادشاه سعودی از سران شورای همکاری خلیج فارس برای نشست ریاض
دعوت پادشاه سعودی از سران شورای همکاری خلیج فارس برای نشست ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان دستور ارسال دعوت‌نامه برای شرکت کنندگان در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه العربیه می‌گوید که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اجازۀ ارسال دعوت‌نامه به سران کشورها برای شرکت در چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در روز 5 جنوری برگزار شود، را داده است.

وزارت خارجه قطر: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه قطر: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند

پیش از این، تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس از تلاش‌های کویت و امریکا برای حل درگیری بین قطر و همسایگان آن که 3.5 سال به طول انجامیده است، حمایت کرده و خاطرنشان کردند که آنها در موفقیت نشست منطقه‌ای در این زمینه امیدوار هستند.

نشست این دوره، پیش از این قرار بود تا در «منامه» پایتخت بحرین برگزار شود، اما تلاش دولت سعودی برای حل بحران قطر، در نهایت نشست را به ریاض انتقال داد.

عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در پنجم جون 2017 اندکی بعد از اولین سفر رسمی دونالد ترامپ به منطقه و دیدارش با سران این کشورها، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع و با بستن مرزهای زمینی و هوایی، عملا قطر را محاصره کردند. این چهار کشور عربی برای عادی شدن روابط با دوحه، خواستار قطع رابطه با ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала