کمپ مهاجرین سوری در لبنان به آتش کشیده شد

© Sputnik / Michael Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر کمپ مهاجرین سوری در لبنان به آتش کشیده شد
کمپ مهاجرین سوری در لبنان به آتش کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمپ مهاجرین سوری یکشنبه شب پس از مشاجره میان مهاجرین و یک خانواده محلی لبنانی به آتش کشیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه می‌گوید که کمپ مهاجرین سوری یکشنبه شب پس از مشاجره میان مهاجرین و یک خانواده محلی لبنانی به آتش کشیده شد، آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داد و شماری همه آسیب دیده اند.

مهاجرین سوریایی - کمپ مهاجرین در ساحل دریایی لیطانی، لبنان - اسپوتنیک افغانستان
کمپ مهاجرین سوریایی در لبنان

به گفته این خبرگزاری، دفتر کمیساریای علی پناهندگان سازمان ملل اطلاعات مربوط به آتش‌سوزی گسترده در منطقه منیه ضنیه را تایید کرده و از بستری شدن برخی از آسیب دیدگان خبر داده است. تعداد زخمی‌ها مشخص نشده است.

خالد کابارا سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید: «آتش همه خیمه‌های گرفته است». وی افزود که در این کمپ 57 خانواده زندگی می‌کنند.

به گفته آژانس ملی لبنان NNA، «یک مشاجره» بین یکی از اعضای خانواده لبنانی و «کارگران سوری» درگرفت و پس از آن جوانان خانواده لبنانی تعداد از خیمه‌های مهاجرین سوری را به آتش کشیدند. پولیس در محل حاضر شده است.

در ماه نوامبر، در پی تیراندازی یک شهروند سوری به یک لبنانی، حدود 270 خانواده سوری مجبور شدند از شهر بشره در شمال لنبان فرار کنند. وزارت امور خارجه روسیه با تسلیت به خانواده لبنانی، از بیروت خواست تا از نقض حقوق مهاجرین سوری در این کشور در ارتباط با این حادثه جلوگیری کند.

لبنان حدود 1.5 میلیون مهاجر سوری را پذیرایی می‌کند که بیشتر آنها در کمپ‌های تاسیس شده دره بقاع و منطقه اککار در شمال این کشور زندگی می‌کنند. یونیسف پس از این اظهار داشت که بیش از 90 درصد خانواده‌های سوری زیر خط فقر زندگی می‌کنند. مقامات لبنان بارها از جامعه جهانی خواسته‌اند تا به سوری‌ها کمک کنند تا با عزت به خانه‌های خود بازگردند. مقامات سوریه با حمایت فدراسیون روسیه اولین کنفرانس بین‌المللی بازگشت مهاجرین به سوریه را در ماه نوامبر در دمشق برگزار کردند، اما کشورهای غربی این ابتکار را نادیده گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала