افشای نقش جنرال سلیمانی در تصمیم پوتین برای آغاز عملیات در سوریه

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader افشای نقش جنرال سلیمانی در تصمیم پوتین برای آغاز عملیات در سوریه
افشای نقش جنرال سلیمانی در تصمیم پوتین برای آغاز عملیات در سوریه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل حزب‌ الله لبنان، از نقش قاسم سلیمانی در تصمیم رئیس جمهور روسیه برای آغاز عملیات نظامی در سوریه سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از "فارس" سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌ الله لبنان  در بیاناتی گفته است که، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آغاز عملیات در سوریه مردد بود، اما  جنرال قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی سپاه پاسداران ایران ، که در اوایل جنوری امسال در نتیجه حمله آمریکا کشته شد ، شخصاً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به آغاز عملیات نظامی در سوریه در سال 2015 ترغیب کرد.

واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی

به گفته دبیرکل حزب‌ الله لبنان ، سلیمانی در تابستان 2015 از مسکو دیدار کرد و امیدوار بود که مقامات روسیه را وادار به مداخله در اوضاع سوریه کند. در همان زمان، ژنرال ایرانی تمام اطلاعات عملیاتی در مورد اوضاع سوریه و یک نقشه را در اختیار داشت.

 بار دیگر که سلیمانی در دسامبر همان سال ، سه ماه پس از آغاز رسمی عملیات نظامی روسیه در سوریه ، به مسکو سفر کرد. خاطرنشان می شود که سپس وی جلسات متعددی را با نمایندگان وزارت دفاع روسیه و شخصاً با پوتین برگزار کرد.

یادآوری می‌کنیم که ایالات متحده آمریکا در بامداد سوم جنوری امسال 2020 قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طرح کشتن قاسم سلیمانی را از هفت ماه پیش از عملیات ترور فرمانده سپاه، در دستور کار مقام‌های نظامی گذاشته بود اما اجرای آن را به دستور مستقیم خود ترامپ منوط کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала