یک و نیم میلیارد ماسک دور ریخته شده در اقیانوس های جهان

© REUTERS / Khamیک و نیم میلیارد ماسک دور ریخته شده در اقیانوس های جهان
یک و نیم میلیارد ماسک دور ریخته شده در اقیانوس های جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 ویروس کرونا می تواند عواقب جدی زیست محیطی به همراه داشته باشد - بیش از 1.5 مورد از 52 میلیارد ماسک پزشکی تولید شده در سال روان می توانست وارد اقیانوس های جهان شود. 
آیا پس از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا پس از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟

به گزارش اسپوتنیک، گروه نگهبانی از اقیانوس ها با نشر گزارشی در ویب سایت اش با نشر گزارشی نوشت:  ویروس کرونا می تواند عواقب جدی زیست محیطی به همراه داشته باشد - بیش از 1.5 مورد از 52 میلیارد ماسک پزشکی تولید شده در سال روان می توانست وارد اقیانوس های جهان شود.

طبق برآورد فعالان محیط زیست، این امر منجر به آلودگی اضافی اقیانوس های جهان از سوی 4680 - 6240 تن پلاستیک خواهد شد. ماسک ها از پلی پروپیلن ، الیاف پلاستیکی نازک ساخته شده اند که تجزیه آنها 450 سال طول می کشد. این سازمان خاطرنشان می کند که با گذشت زمان، ماسک ها به ذرات پلاستیکی میکروسکوپی متلاشی می شوند که می تواند تهدیدی جدی برای اکوسیستم اقیانوس ها باشد.

گری استوکس، مدیر کل اقیانوس های آسیا گفت: "آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها سالانه حدود 100000 پستاندار دریایی و سنگ پشت، بیش از یک میلیون پرنده دریایی و حتی بیشتر ماهی، بی مهرگان و حیوانات دیگر را از بین می برد".

این فعال اقتصادی تأکید کرد: آلودگی بر صنعت شیلات و جهانگردی نیز تأثیر منفی می گذارد و سالانه حدود 13 میلیارد دالر برای اقتصاد جهانی هزینه در بر دارد.

به عنوان یکی از اقدامات مقابله با آلودگی اقیانوس ها، این سازمان به دولت ها توصیه کرد، که بکار گیری از ماسک های قابل بکار گیری دوباره را تشویق کنند و به توسعه گزینه های پایدار برای ماسک های پلاستیکی یکبار مصرف کمک کنند.

پیش از این، دانشمندان چینی و امریکایی در تحقیقات خود افسانه «معجزه اکولوژیکی» را که ظاهراً در طی همه گیری اتفاق افتاده بود و با بهبود وضعیت محیط زیست همراه بود، از بین بردند. به گفته کارشناسان، در طی دوره انزوای خود اجباری، میزان مواد مضر در هوا کاهش نمی یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала