ساخت داروی جدید ضد کرونا در انگلیس

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciencesساخت داروی جدید ضد کرونا در انگلیس
ساخت داروی جدید ضد کرونا در انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان انگلیسی در حال بررسی یک داروی جدید برای ایجاد ایمنی فوری در افراد در برابر بیماری کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science Alert دانشمندان در انگلیس آزمایش داروی جدیدی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند، که با استفاده از آنتی بادی ها ساخته شده است.

محققان می‌گویند، اگر موثر بودن داروی جدید اثبات شود، در این صورت مبتلایان به SARS-CoV-2 در برابر پیشرفت کووید 19 محافظت خواهند شد.

این دارو با نام AZD7442  توسط پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن و شرکت آسترازنکا  با استفاده از آنتی بادی خون افراد ساخته شده که به ایمن شدن آن‌ها در برابر ویروس کووید -19 کمک می‌کند.

هشدار بوریس جانسون درباره گسترش موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار بوریس جانسون درباره گسترش موج دوم کرونا در انگلیس و اروپا

مصرف داروی جدید مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود. بنابراین مصرف آن فقط به کسانی توصیه می‌شود که پیش از این به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. این دارو می‌تواند برای افرادی که ممکن است در معرض ابتلای مجدد بیماری کرونا قرار داشته باشند مؤثر واقع شود. 

در صورتی که ثابت شود این روش درمانی مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود، می‌توان شیوع ویروس کووید -19را به میزان قابل توجهی کاهش داد. داروی مورد نظر شامل یک ترکیب آنتی بادی است که AZD7442 نام دارد و توسط شرکت آسترازنکا تولید شده است. AZD7442 به جای اینکه سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا برای مقابله با عفونت، آنتی بادی تولید کند از آنتی بادی‌های مونوکلونال که در آزمایشگاه تولید شده است استفاده می‌کند.

پژوهشگران در حال بررسی وضعیت سلامت افراد شرکت کننده در این مطالعه هستند تا متوجه شوند که آیا آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند یا خیر. در صورتی که این دارو به مدت 6 تا 12 ماه ایمنی به وجود بیاورد در کاهش شیوع ویروس کووید -19 نقش مهمی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала