شیوع انگلی که مغز را هدف می‌گیرد

CC BY 2.0 / The paleobear / Amoebaشیوع انگلی که مغز را هدف می‌گیرد
شیوع انگلی که مغز را هدف می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان در مرکز کنترول و پیشگیری بیماری‌های امریکا از گسترش انگلی که مغز را هدف می‌گیرد خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان در مرکز کنترول و پیشگیری بیماری‌های امریکا گسترش جغرافیایی مرگ‌های ناشی از آمیب «Naegleria fowleri» را ثبت کرده اند. همچنان به آن «آمیب مغزخوار» گفته می‌شود که باعث عفونت مخربی مغز شده و همچنان به نام نگلیریا فاولری (PAM) شناخته می‌شود.

نتایج کار دانشمندان در مجله (Emerging Infective Diseases) منتشر شده است.

به گفته داکتران، به مدت 40 سال فقط در جنوب ایالات متحده امریکا موارد عفونت ثبت شده بود، اما در سال های اخیر موارد این عفونت در شمال و همچنان غرب امریکا ثبت شده است. با این حال تعداد مبتلایان این بیماری سالانه در کشور یکسان بوده است.

این آمیب کشنده در آب گرم و شیرین زیست دارد که از طریق بینی وارد مغز می‌شود. به همین دلیل محققان شیوع عفونت را با افزایش جهانی دما مرتبط دانسته اند. داده‌های 85 مورد عفونت نشان داده است که افراد به این بیماری در دمای روزانه بالاتر از دمای معمولی مبتلا شده اند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که «نمی‌تواند انکار کرد که افزایش دما و در نتیجه حضور تعداد بیشتری از مردم در نزدیکی مخازن طبیعی برای شنا کردن یا ورزش‌های آبی، می‌تواند به تغییر در اپیدمیولوژی نگلیریا فاولری کمک کند.

به گفته محققان، هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص آمیب نگلیریا فاولری در آب وجود ندارد، تنها راه برای پیشگیری از آن، خودداری از شنا در آب گرم و شیرین است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала