برنامه‌های فضایی روسیه در سال 2021 + ویدیو

© AFP 2023 / Russian Defence Ministryبرنامه‌های فضایی روسیه در سال 2021 + ویدیو
برنامه‌های فضایی روسیه در سال 2021 + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیرکل سازمان فضایی فدرال روسیه درباره برنامه‌های این سازمان در خصوص کاوش در اعماق فضا و کره ماه در سال آینده میلادی سخن زد.

به گزارش اسپوتیک، دیمیتری روگوزین، مدیرکل سازمان فضایی فدرال روسیه «روس کاسموس» در توییترش نگاشته است: در 2021، روس کاسموس اجرای برنامه مطالعه کره ماه و اعماق فضایی کیهانی را آغاز می‌کند. آماده سازی برای تجهیز مجدد صنعت فضانوردی به راکت‌ها و فناوری فضایی کاملاً جدید ادامه پیدا کرده است و راکت آنگارا (Angara) ما دوباره به فضا پرواز می‌کند.

وی تاکید کرد که مطالعه فضای کیهانی یک ضرورت حیاتی است، زیرا سیاره ما «توسط اقیانوس کیهانی جهان» احاطه شده است.

​​تاکنون فقط یک پرتاب راکت آنگارا- Angara-1.2PP (در سال 2014) و دو پرتاب راکت Angara-A5 (در سال های 2014 و 2020) از پایگاه فضایی پلسستک در روسیه انجام شده است. همه آنها با ماکت های سفینه های فضاپیما صورت گرفته است.

آزمایش های پروازی «Angara-1.2» در پلستسک سه پرتاب این راکت را در نظر می‌گیرد و همچنان قرار است شش پرتاب راکت «Angara-A5» صورت بگیرد. مرکز خرونیچف (یکی از  شرکت های وابسته به روس کاسموس) طبق قراردادهای خود با وزارت دفاع ملی روسیه، قرار است چهار فروند راکت «Angara-A5» دیگر برای آزمایش های پروازی تولید کند. انتظار می رود تحویل این راکت ها در سال های 2022-2024 انجام شود.

«آنگارا» خانواده‌ای از راکت های ماهواره بر روسی سازگار با محیط زیست است. راکت سبک «Angara-1.2»، راکت متوسط «Angara-A3»، راکت های سنگین «Angara-A5M» ،«Angara-A5» و «Angara-A5V» از جمله انواع مختلف این راکت ها هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала