رقابت شدید جنگنده‌ها؛ سوخو-57 بهتر است یا اف-35؟

© Sputnik / Andrey Kataev /  مراجعه به بانک تصاویر رقابت شدید جنگنده‌ها؛ سوخو-57 بهتر است یا اف-35؟
رقابت شدید جنگنده‌ها؛ سوخو-57 بهتر است یا اف-35؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت اسلحه جهانی درمورد تسلط جنگنده سوخو-57 نسل پنجم روسی بر آنالوگ جنگندۀ اف-35 امریکایی سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوروتچنکو، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت اسلحه جهانی (TSAMTO) در مصاحبه با روزنامه «ویچیرنی ماسکوا» در مورد تسلط جنگنده سوخو-57 نسل پنجم روسی بر آنالوگ جنگندۀ اف-35 امریکایی سخن زد.

به گفته این کارشناس نظامی روس، جنگنده سوخو-57 یک شهکار فنی است.

انتشار ویدیویی از پرواز جنگنده‌های سوخو-57 روسیه در حالات گوناگون - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
انتشار ویدیویی از پرواز جنگنده‌های سوخو-57 روسیه در حالات گوناگون

آقای کوروتچنکو افزود: در هر شرایط دوئل با همتای امریکایی خود امریکایی خود اف-22 یا اف-35، جنگنده سوخو-57 برای پیروزی در نبردهای راکت‌ها دوربرد و در نبردهای مانور نزدیک شانس بیشتر دارد.

مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجارت اسلحه جهانی تاکید کرد که جنگنده روسی از ترکیب آیرودینامیکی پیشترفته‌تری نسبت به نمونه‌های امریکایی برخوردار است.

او اضافه کرد: جنگنده اف-35 امریکایی یک طیاره سبک است، سوخو-75 یک کلاس سنگین‌تر است و از قدرت بیشتری برخوردار است. اف-35 رقیب برای جنگنده روسی نیست. از نظر تسلیحات، جنگنده سوخو-75 چندمنظوره نسل پنجم روسی مانند عقاب و بوم از اف-35 پیشی می‌گیرد.

سوخو-57 یک جنگنده برتری هوایی چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است. این جنگنده به گونه‌ای طراحی شده تا توانایی پرواز ابرپیمایشی، ابرچابکی و پنهان‌کاری داشته باشد و با برخورداری از اویونیک پیشرفته بتواند از راه جنگ الکترونیک در زمین و دریا بر جنگنده‌های نسل چهارم چیره شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала