کمبود واکسین ضد کرونا؛ چالش بزرگ برای شهروندان امریکا

© AFP 2023 / Spencer Platt / Getty Imagesکمبود واکسین ضد کرونا؛ یکی از چالش های بزرگ برای شهروندان امریکا
کمبود واکسین ضد کرونا؛ یکی از چالش های بزرگ برای شهروندان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتری از ایالات های امریکا به کمبود واکسین ضد کرونا مواجه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیورک تایمز، شهروندان ایالات متحده امریکا به کمبود واکسین ضد کرونا مواجه اند، شرکت واکسیناسیون به دلیل عدم رسانیدن واکسین به طور قابل توجهی عقب مانده است. در حالی که مقام‌های این کشور قصد داشتند تا پایان سال 2020، به 20 میلیون امریکایی واکسین ضد کرونا تزریق کنند.

شناسایی بیش 168 هزار بیمار کرونایی در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی بیش 168 هزار بیمار کرونایی در امریکا 

این خبرگزاری می افزاید که در ایالت فلوریدا، داکتران کمتر از یک چهار دوزهای موجود را استفاده کردند، همچنان قلمرو همسود پورتوریکو تحویل محموله های واکسین به دلیل رفتن کارمندان به کریسمس قطع شد. در ایالت کالیفرنیا داکتران از کمبود واکسین شکایت دارند.

مقام‌های محلی صحت و داکتران ارشد شفاخانه‌ها دلایلی مختلفی را در این خصوص ارایه می‌دهند، یکی از آنها فصل تعطیلات بخاطر کریسمس و سال نو است. دلیل دوم را تاخیر تامین واکسین ضد کرونا توسط دولت به خانه سالمندان می‌خوانند. دلیل سوم را کمبود کارد پزشکی می دانند، که آنان وقت اضافی برای تزریق و توزیع واکسین ندارد.

قابل ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی سال نو اش اعلام کرد که در اوایل سال جدید، ما به تمام شهروندان امریکا واکسین ارائه خواهیم کرد. به‌زودی پس از این صدور آن را به تمام جهان آغاز می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала