شکست داخلی ترامپ؛ مجلس سنا وتوی ترامپ به بودجه دفاعی امریکا را باطل کرد

CC0 / Pixabay / شکست داخلی ترامپ؛ مجلس سنا وتوی ترامپ به بودجه دفاعی امریکا را باطل کرد
شکست داخلی ترامپ؛ مجلس سنا وتوی ترامپ به بودجه دفاعی امریکا را باطل کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان سنای امریکا لایحه بودجه دفاعی 740 میلیاردی دولت را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای ایالات متحده بطور غیر منتظره روز جمعه در یک مراسم رأی گیری وتوی ترامپ را باطل و این لایحه بودجه 740 میلیارد دالری را تصویب کرد.
گفته شده است که بیش از دو سوم اعضای مجلس به این سند رأی دادند.

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با وتوی ترامپ در باره بودجه دفاعی

هفته گذشته، رئیس جمهور دونالد ترامپ بودجه دفاعی مصوب هر دو مجلس کنگره را وتو کرد. برای لغو وتوی ترامپ به رای دو سوم نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنا نیاز بود. در رای گیری در مجلس نمایندگان 322 نماینده به شکست وتوی ترامپ رای موافق دادند.
ترامپ همانطور که قول داده بود، از امضای بودجه دفاعی امتناع ورزید و آن را "هدیه" به روسیه و چین خواند. وی به دلیل تغییر نام برخی پایگاه‌های ارتش از چهره‌های کنفدراسیون (چهره‌های طرفدار برده‌داری در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا) با این لایحه مخالفت کرده بود و از دموکرات‌ها به دلیل عدم لغو برخی محافظت‌های حقوقی برای شرکت‌های فنی خشمگین است.
ترامپ گفته است که تاسیسات نظامی باید همچنان اسامی کنفدراسیون را داشته باشند و برخی شرکت‌ها همچون فیس بوک و توییتر دارای ملاحظات حقوقی هستند که باید لغو شود.
تعداد کمی از جمهوری خواهان کنگره با ترامپ موافق بودند اما اکثر آنها می‌گفتند که وتو را لغو می‌کنند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وتوی ترامپ را یک اقدام بیهوده خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала