ادعای مجدد دولت ترامپ از «حمایت چین از طالبان برای حمله به نیروهای آمریکایی»

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
CNN نوشت: دونالد ترامپ در یکی از گزارش روزانه اطلاع یافته كه چین برای حمله به نیروهای آمریكایی در افغانستان به دنبال پرداخت پول به بازیگران غیردولتی است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  CNN  یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اوایل ماه دسامبر اطلاعاتی دریافت کرده که حاکی از آن است که چین به دنبال پرداخت پول به عوامل غیردولتی برای حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

به گفته این مقام مطلع، این اطلاعات که توسط دولت ترامپ در طبقه‌بندی محرمانه قرار خواهد گرفت، در گزارش روزانه‌ تاریخ 17 دسامبر در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته است. این مقام دولتی گفت که مشاور امنیت ملی، رابرت اوبراین در همان روز اطلاعات را با رئیس‌جمهور در میان گذاشته است.

اخبار جلسه توجیهی و قصد دولت برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات، اولین بار توسط اکسیوس گزارش شد.÷

وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد

حالا سی‌ان‌ان ضمن انتشار گزارش، اعلام کرده که اطلاعات مربوط به این ادعای اطلاعاتی تاکنون تایید نشده است. این گزارش یادآور گزارش‌های اوایل سال جاری است که ادعا داشت روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان پاداش‌هایی به شبه نظامیان داده است. این اطلاعات همچنین در جلسات امنیتی رئیس‌جمهور مطرح شد، هرچند بعدها مشخص شد که این اطلاعات هفته‌ها بدون توجه باقی مانده است.

ترامپ هنوز به صورت علنی روسیه را در این مورد خطاب قرار نداده است.

مشخص نیست که آیا جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، این اطلاعات را دیده یا خیر. این در حالی است که بایدن هم به این اطلاعات دسترسی داشته چون گزارش کوتاه روزانه رئیس‌جمهور را دریافت می‌کند.

یک مقام رسمی تیم انتقالی بایدن گفت که آنها درباره گزارش‌ها و همچنین انگیزه انتشار آنها صحبت نخواهند کرد. او در عین حال تصریح کرد که برای رئیس‌جمهور منتخب، هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از امنیت کارکنان آمریکا نیست و ​​پاسخگوی هرکسی خواهد بود که آمریکایی‌ها را به خطر بیندازد.

این گزارش یادآور گزارش‌های دیگری است که درباره روسیه و ایران منتشر شده است. اوایل سال جاری میلادی گزارشی درباره پرداخت پول از سوی روسیه به طالبان برای هدف قراردادن سربازان آمریکایی در افغانستان منتشر شد. در ماه آگست سال جاری هم سی‌ان‌ان گزارش داد که ایران برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان به طالبان پول میداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала