در امریکا پس از هفتاد سال یک زن اعدام می‌شود

© REUTERS / ATTORNEYS FOR LISA MONTGOMERYدر امریکا پس از هفتاد سال یک زن اعدام می‌شود
در امریکا پس از هفتاد سال یک زن اعدام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این حکم که توسط هیات سه نفره قضات روز جمعه در دادگاه تجدیدنظر واشنگتن دی.سی اعلام شد به این مساله اشاره دارد که قاضی دادگاه بدوی زمان اجرای حکم را برای «لیزا مونتگومری» خالی گذاشته و در این کار اشتباه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، رندولف موس، قاضی دادگاه بدوی امریکا حکم داده بود که وزارت دادگستری به صورت غیرقانونی تاریخ اجرای حکم مونتگومری را تغییر داده و به همین دلیل،‌ این قاضی حکم مدیر اداره زندان‌ها را برای اعدام این زن در 12 جنوری 2021 خالی گذاشت.

این قاضی به این نتیجه رسید که بر اساس حکمی که صادر کرده، اداره زندان‌ها نمی‌تواند تا اول جنوری 2021 اعدام مونتگومری را مجدد زمان بندی کند اما دادگاه تجدیدنظر با این مساله موافقت نکرد.

مگان ورگو، وکیل مونتگومری گفت، تیم حقوقی‌اش خواستار تجدیدنظر کامل برای بررسی این پرونده هستند و مونتگومری نباید 12 جنوری اعدام شود.

مونتگومری به قتل «بابی جو استینت» 23 ساله در میسوری به تاریخ دسمبر 2004 محکوم شده است.

تیم حقوقی مونتگومری می‌گویند که این زن از بیماری روانی رنج می‌برد. یکی از وکلایش گفته بود: با توجه به وضعیت بیماری روانی موکلم، او در طول زندگی مورد آزار جنسی و جسمی قرار گرفته است و با توجه به این آسیب‌های روحی، ما از دونالد ترامپ می‌خواهیم تا او را عفو کند و به جای اعدام، حبس ابد برای این زن در نظر گرفته شود.

جو بایدن مخالف اعدام است و سخنگوی وی نیز گفته که رئیس جمهوری منتخب امریکا به دنبال پایان دادن به حکم اعدام است. اما بایدن نگفته که پس از مراسم تحلیف 20 جنوری آیا می‌خواهد اعدام‌های فدرال را متوقف کند یا خیر.

لیزا مونتگومری پس از شش دهه نخستین زنی در ایالات متحده امریکا است که حکم اعدام او صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала