وزیر امور خارجه چین ازمنشاء ویروس کرونا سخن گفت

© AFP 2023 / Ming Hoangوزیر امور خارجه چین در مورد منشاء ویروس کرونا سخن گفت
وزیر امور خارجه چین در مورد منشاء ویروس کرونا سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین در مورد منشاء ویروس کرونا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا و تلویزیون مرکزی چین گفت ،  مطالعات فزاینده نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا، همزمان در مناطق مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است.

وی در مورد حمایت چین از مبارزه جهانی با همه گیری کرونا اظهار داشت که چین، نخستین کشوری بود که همه گیری را به جهان گزارش داد، بزرگترین تبادلات مجازی ضد همه گیری را انجام داد و اولین کشوری بود که واکسن را به عنوان یک کالای عمومی جهانی وعده داده است.

نوع جدید ویروس کرونا وارد چین شد - اسپوتنیک افغانستان
نوع جدید ویروس کرونا وارد چین شد

وی گفت: "هنگامی که چین مورد حمله یک ویروس ناشناخته قرار گرفت بلافاصله برای انجام تحقیقات اپیدمیولوژیک ، شناسایی عامل بیماری زا و انتشار اطلاعات کلیدی ، از جمله تعیین توالی ژن ویروس ، اقدام کرد."

وی گفت: "ما در صف مقدم مبارزه با اطلاعات غلط ، تلاش برای سیاست زدگی و مصمم بودیم تا اطمینان حاصل كنیم كه روایت عینی و حافظه جمعی مبارزه با همه گیری کرونا با دروغ تحریف نشده است."

وانگ یی گفت که دیپلماسی چین پس از پشت سر گذاشتن تجربه همه گیری کرونا، گرما، احساس و تأثرات بیشتری در اختیار دارد طی این همه گیری، وزارت امور خارجه چین در سراسر جهان در وضعیت جنگی قرار گرفت و به عنوان «مسافری در مسیر معکوس»   قاطعانه  از هموطنان خارج از کشور محافظت کرد.

مقامات چین اولین بار در 31 دسامبر 2019 از موارد مرموز ابتلا به  ذات الریه در شهر ووهان این کشور خبر دادند که بعد از مدتی معلوم شد علت آن نوع جدید ویروس کرونا بوده است. در آمریکا، اولین مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید 19 در 20 جنوری سال 2020، در یکی از ساکنان ایالت واشنگتن مشاهده که بتازگی از چین وارد آمریکا شده بود.

در 11 مارچ 2020 ، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیری و جهانی‌شدن ویروس کرونا در جهان را مورد تایید قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала