11 سناتور امریکایی با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کنند

© AP Photo / Carolyn Kaster11 سناتور امریکایی با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کنند
11 سناتور امریکایی با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه جنجال‌ها بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا، 11 سناتور امریکایی قصد دارند در روز ششم جنوری رسماً با تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا مخالفت کنند.

به گزارش اسپوتنیک،  شبکه خبری فاکس‌نیوز شنبه شب گزارش داد که گروهی از سناتورهای امریکایی به رهبری «تد کروز» سناتور ارشد جمهوری‌خواه و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد حزب در انتخابات سال 2016، طی بیانیه‌ای اعلام کردند که در روز ششم جنوری که قرار است نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تأیید کنگره برسد، رسماً با تأیید نتایج انتخابات مخالفت خواهند کرد.

فراخوان ترامپ برای آغاز اعتراضات در ششم جنوری - اسپوتنیک افغانستان
فراخوان ترامپ برای آغاز اعتراضات در آمریکا

در این بیانیه که به امضای 11 سناتور جمهوری‌خواه رسیده، تصریح شده است: «تقلب همواره یکی چالش مزمن در انتخابات‌های ما بوده است، اگرچه درباره وسعت و دامنه آن اختلاف‌نظر وجود داشته است. اما با هر معیاری که بسنجیم، اتهامات تقلب و بی‌نظمی در انتخابات 2020 فراتر از هر انتخاباتی است که در دوران زندگی ما برگزار شده است».

هفته گذشته گروهی دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری «جاش هاولی» نماینده ایالت میسوری در سنا اعلام کردند که به دلیل رعایت نشدن قوانین انتخاباتی در برخی ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا، به نتیجه انتخابات اعتراض خواهند کرد.

به گفته رسانه‌های امریکایی مخالفت‌ این تعداد از سناتورها با تأیید نتیجه انتخابات، باعث تأخیر در روند تأیید آرای الکترال خواهد شد اما در نهایت مانعی برای تأیید نتیجه انتخابات نخواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا دو هفته پیش برگزار شد که براساس نتایج آن 306 رأی به نام بایدن و 232 رأی به نام ترامپ ثبت شد. در جلسه ششم جنوری سنا تائید نتیجه نهایی مجمع برگزینندگان در دستور کار قرار دارد. سنگ اندازی در مسیر جلسه آتی سنا آخرین تیر ترکش ترامپ برای ماندن در کاخ سفید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала