ایران: اگر جنگ شود به کشورهای میزبان پایگاه آمریکا حمله می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: اگر جنگ شود به کشورهای میزبان پایگاه آمریکا حمله می‌کنیم
  ایران: اگر جنگ شود به کشورهای میزبان پایگاه آمریکا حمله می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: اگر اتفاقی رخ دهد و جنگی صورت بگیرد، برای ما پایگاه آمریکا با کشور میزبانش تفاوتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزارس فرانسه، امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، گفت: «اگر اتفاقی رخ دهد و جنگی صورت بگیرد، برای ما پایگاه آمریکا با کشور میزبانش تفاوتی ندارد و طبیعتاً بیشترین آسیب را همین کشورهای عربی منطقه می‌بینند».

حاجی‌زاده گفت: «امروز تقاطعی از آتش، از فلسطین، لبنان، سوریه و بقیه کشورهای اسلامی به‌روی اسرائیل وجود دارد و اگر در گذشته، توان دوستان ما در حد سنگ و راکت بود، الآن به موشک‌های نقطه ‌زن مجهز هستند و خیلی از آنها این فناوری‌ها را در اختیار دارند».

او درباره حمله سال گذشته سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد گفت: «ما حتی اگر همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هم می‌زدیم، جواب خون حاج قاسم نمی‌شد ولی ما در زدن عین الاسد، در واقع حیثیت و هیمنه آمریکا را زیر ضربه بردیم نه اینکه بخواهیم چهار تا سوله را بزنیم».

حاجی‌زاده گفت: «ما برای جواب آمریکایی‌ها آماده بودیم و همه توان موشکی‌مان پای کار بود و اگر آنها پاسخ می‌دادند، همه پایگاه‌هایشان از اردن تا عراق و خلیج فارس و همه ناوهایشان حتی در اقیانوس هند را می‌زدیم».

دورنمای نبرد بزرگ بر سر ایران بین ایالات متحده، روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
دورنمای نبرد بزرگ بر سر ایران بین ایالات متحده، روسیه و چین

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین درباره مذاکره در زمینه توان موشکی سپاه پاسداران گفت: «این توان موشکی قابل مذاکره نیست و غلط می‌کند کسی بخواهد در این زمین مذاکره کند. اجازه مذاکره درباره توان موشکی به هیچ مسئولی داده نمی‌شود و این خط قرمز است».

حاجی‌زاده گفت: «قدرت و توان موشک ما را می‌توان در اظهار نظرهای دشمنانمان دید. هیچ‌کس ما را به محدودیت برد دوهزار کیلومتر مجبور نکرده است چون ما بر سر توان موشکی با کسی صحبت نمی‌کنیم، این تصمیم خودمان بوده است و این برد برای ما ابدی هم نیستم.

در همین حال وزیر امور خارجه ایران بار دیگر به آمریکا هشدار داد که هرگونه اقدامی علیه ایران پیامدهای وخیمی برای واشنگتن خواهد داشت. به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در توییتی با هشدار به آمریکا نوشت: ''اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند، تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала