ترکیب جدید کنگره آمریکا به کار آغاز کرد

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیب جدید کنگره آمریکا که در انتخابات نوامبر برگزیده شده است، از امروز (3جنوری) کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترکیب جدید کنگره آمریکا که در انتخابات نوامبر برگزیده شده است، از روز یکشنبه در شرایطی شروع به کار کرد که هنوز کنترل سنا مشخص نشده است.

مجلس نمایندگان اولین جلسه خود را برگزار کرد و سنا نیز تشکیل جلسه داد. به طور رسمی ، ترکیب جدید دو بخش مجلس نمایندگان و سنای آمریکا  117 مین کنگره آمریکا نامگذاری شده است.

یک نامزد کنگره امریکا انتخابات  این کشور را به انتخابات افغانستان تشبیه کرد - اسپوتنیک افغانستان
یک نامزد کنگره امریکا انتخابات  این کشور را به انتخابات افغانستان تشبیه کرد

دموکرات ها در ترکیب جدید ، کنترل خود را بر مجلس نمایندگان حفظ کردند ، البته به شکل ضعیف ، اکنون آنها 222 رأی در برابر 211 رأی جمهوری خواهان دارند. در یکی از نواحی هنوز یک برنده مشخص نشده است ، در حالی که در یک محل دیگر ، لوک لیت‌لو ، نماینده منتخب مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه، سه شنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

انتظار می رود نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله جدید انتخاب شود. پلوسی با مخالفت محدود از سال 2003 جناح دموکرات را کنترل می‌کند

 در همین حال، میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا ممکن است پس از انتخابات میان دوره ای در دو منطقه جورجیا در 5 جنوری ، کرسی رهبر اکثریت سنا را از دست بدهد. اگر دموکرات ها در هر دو حوزه انتخابیه پیروز شوند ، شمارش سناتورها 50:50 خواهد بود و کامالا هریس ، معاون رئیس جمهور آینده ، به عنوان رئیس مجلس سنا، می تواند با رای مساوی به دموکرات ها رای دهد.

میچ مک کانل پس از رای گیری در کالج الکترال که با پیروزی جو بایدن با 306 رای در برابر 232 رای برای دونالد ترامپ همراه بود به نامزد دموکرات ها به عوان رئيس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت. تصمیمی که در آن زمان اعتراض دونالد ترامپ را که همچنان از پذیرش شکست خودداری می کند برانگیخت.

تاکنون هیچ کدام از اعتراض هایی که در جریان جلسه کنگره برای تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده مانع از تائید پیروزی نامزد برنده در کالج الکترال نشده است. با این حال انتخابات ریاست جمهوری این دوره در آمریکا با خودداری دونالد ترامپ از پذیرش شکست شباهتی با دوره های گذشته ندارد. در این گزارش تلاش شده است جنبه های مختلف جلسه روز ششم جنوری کنگره ایالات متحده بررسی شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو هفته پیش برگزار شد که براساس نتایج آن بایدن برنده اعلام شده است. در جلسه ششم جنوری سنا تائید نتیجه نهایی مجمع برگزینندگان در دستور کار قرار دارد. سنگ اندازی در مسیر جلسه آتی سنا آخرین تیر ترامپ برای ماندن در کاخ سفید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала