مشاور امنیت ملی بایدن از برنامه دولت جدید آمریکا برای مذاکره با روسیه سخن گفت

© AP Photo / Carolyn Kasterمشاور امنیت ملی بایدن از برنامه دولت جدید آمریکا برای مذاکره با روسیهسخن گفت
مشاور امنیت ملی بایدن از برنامه  دولت جدید آمریکا برای مذاکره با روسیهسخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی بایدن از قصد دولت جدید ایالات متحده برای مذاکره با روسیه در مورد پیمان کاهش تسلیحجات تهاجمی هسته‌ای خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی در دولت آتی آمریکا  در مصاحبه با  CNN اظهار داشت: دولت جدید ایالات متحده قصد دارد با روسیه در مورد تمدید پیمان اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک ( که بطور غیر رسمی با نام استارت – 3 شناخته می‌شود) مذاکره کند.

 به گفته وی، حتی در اوج جنگ سرد، کشورها برای همکاری؛ در درجه اول در رابطه به  مسائل کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های هسته ای، زمینه هایی داشتند.

توصیه دستیار سابق ترامپ به بایدن در مورد روابط با روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
توصیه دستیار سابق ترامپ به بایدن در مورد روابط با روسیه

سالیوان گفت: "من اطمینان دارم كه امروز ایالات متحده و روسیه می توانند در چارچوب منافع ملی خود عمل كنند، كنترل تسلیحات و ثبات استراتژیك را پیش ببرند و با تهدیدهای ناشی از سلاح های هسته ای برای جهان مقابله كنند.

وی خاطرنشان كرد كه دولت جدید، قصد دارد بلافاصله به موضوع تمدید پیمان (استارت – 3 )بپردازد. سالیوان افزود كه این موضوع "به نفع ایالات متحده" است.

مشاور آینده  امنیت ملی آمریکا، به طور جداگانه در مورد برنامه های مجازات افرادی که مسئول بزرگترین حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا هستند صحبت کرد.

 به گفته وی ، دولت بایدن خواهد فهمید که چه میزان خسارت وارد شده است و مجرمان را وادار به پرداخت هزینه گزاف خواهد کرد. سالیوان اضافه کرد که گرچه کسی تا هنوز اتهامی وارد نکرده، اما به احتمال زیاد، دست روسیه در تمام اتفاقات مربوط به هک ها دخیل است. وی قول داد: "پاسخ ما ترکیبی از مجازات و تقویت دفاعی ما خواهد بود."

پیش از این از حملات گسترده سایبری به نهاد ها و سازمان های دولتی در آمریکا خبر داده شد و گفته شد که مقیاس حملات سایبری به آژانس های دولتی ایالات متحده بسیار بیشتر از حد پیش بینی شده بود. این نقض ها می تواند بر 250 شبکه داخلی که طی 9 ماه مورد حملات هکری قرار داشتند، تأثیر بگذارد.

گفتنی است که پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک در سال 2010 توسط روسای جمهور روسیه و ایالات متحده - دیمیتری مدودف و باراک اوباما امضا شد. این توافق نامه از سال 2011 به اجرا درآمد و در فبروری 2021 منقضی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала