دادگاه لندن از استرداد آسانژ به آمریکا خودداری کرد

© Sputnik / MacNaughtonدادگاه لندن از استرداد آسانژ به آمریکا خودداری کرد
دادگاه لندن از استرداد آسانژ به آمریکا خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در لندن از استرداد بنیانگذار سایت ویکی لیکس که به نقض قانون جاسوسی در آمریکا متهم است، به مقامات ایالات متحده خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاهی در لندن  از استرداد جولیان آسانژ، روزنامه نگار استرالیایی و بنیانگذار سایت ویکی لیکس که  به نقض قانون جاسوسی و درز اطلاعات، متهم است به مقامات آمریکایی امتناع ورزید.

تصمیم مربوطه در روز دوشنبه، 4 جنوری ، توسط قاضی وانسا بارایتسر، گرفته شد. وی به دلیل ترس از احتمال خودكشی، اجازه استرداد آسانژ به ایالات متحده را نداد. انتظار می رود وکلای طرف آمریکایی درخواست تجدید نظر کنند.

خواهش اسنودن از ترامپ: آسانژ را عفو کنید - اسپوتنیک افغانستان
خواهش اسنودن از ترامپ: آسانژ را عفو کنید

شایان ذکر است که وزارت عدلیه ایالات متحده در ماه می سال 2019 دوسیه شامل 17 اتهام علیه آسانژ را تشکیل داد و بعداً یکی دیگر از موارد اتهام را به آن اضافه کرد. در صورت استرداد آسانژ به ایالات متحده ، بنیانگذار ویکی لیکس می تواند به 175 سال زندان محکوم شود.

جولیان آسانژ که متهم به درز مدارک و اسناد نظامی در وبسایت ویکی‌لیکس است حدود هفت سال به سفارت اکوادور در لندن پناه برده بود و از حدود دو سال پیش در لندن زندانی است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی آمریكا ادعا كرد كه که اگر آسانژ، منابعی را كه از وی سرورهای هك شده حزب دموكرات در سال 2016  و متن نامه ها را دریافت كرده، افشا کند، وی آماده است او را مورد عفو قرار دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала