آمادگی گارد ملی امریکا برای رویارویی با خشونت طرفداران ترامپ 

© REUTERS / Jonathan Ernstآمادگی گارد ملی امریکا برای رویارویی با خشونت طرفداران ترامپ 
آمادگی گارد ملی امریکا برای رویارویی با خشونت طرفداران ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه تظاهرات برنامه‌ریزی شده هواداران رئیس جمهور کنونی امریکا در پایتخت این کشور همزمان با جلسه تأیید نهایی نامزد دموکرات ها به عنوان رئیس‌‌جمهور بعدی، گارد ملی امریکا در «واشنگتن‌ دی سی» به حالت آماده‌باش درآمد و درباره حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داد.

بایدن: ترامپ وظیفه رئیس جمهوری را درست انجام نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: ترامپ وظیفه رئیس جمهوری را درست انجام نمی دهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در حالیکه یک روز تا تشکیل جلسه ۶ جنوری (۱۷ جدی) کنگره امریکا به ریاست مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا برای تأیید نهایی آراء الکترال کالج و نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ زمان باقی نمانده است، نیروهای گارد ملی آمریکا در «واشنگتن‌ دی سی» برای مقابله با خشونت‌های احتمالی طرفداران ترامپ به حالت آماده باش درآمدند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد، هواداران ترامپ قصد دارند در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ جدی) در پایتخت ایالات متحده با برگزاری تظاهرات گسترده، ادعاهای اثبات نشده ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکرار کنند.

طبق این گزارش،  پولیس واشنگتن دی سی در سراسر مرکز شهر تابلوهایی را نصب کرده که در آن در خصوص حمل هرگونه سلاح گرم هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

از طرف دیگر،  «رابرت کونتی» رئیس‌ پلیس موقت واشنگتن دی سی از شهروندان آمریکایی درخواست کرده‌اند که در صورت مشاهده هرگونه فرد مسلح خیلی فوری به پلیس گزارش دهند.

وی روز گذشته (دوشنبه) در این خصوص گفت: «افرادی هستند که قصد دارند مسلح وارد شهر ما شوند».

هشدارهای پولیس پایتخت ایالات متحده در حالی مطرح شده است که «انریکه تاریو» رهبر گروه راست‌افراطی «پراود بویز» (پسران مغرور) در واشنگتن به اتهام تخریب اموال عمومی و خشونت‌های مربوط با شلیک گلوله در تظاهرات پیشین طرفداران ترامپ بازداشت شد.

ترامپ که روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند در یک هفته گذشته به طور مداوم، هواداران خود را ترغیب به برگزاری تظاهرات اعتراضی ترغیب کرده و حتی گفته احتمالاً شخصاً در این اعتراضات مشارکت کند.

اوایل هفته جاری، وی پیام تبلیغات برای برگزاری راهپیمایی را با این پیام بازنشر کرد: «من آنجا خواهم بود. روز تاریخی!».

طبق این گزارش، تظاهرات‌ هواداران ترامپ با جلسه رسمی روز چهارشنبه کنگره برای تأیید آراء الکترال کالج (مجمع گزینندگان) انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و معرفی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا همزمان شده است.

یکی از نمایندگان جدید کنگره روز یکشنبه هفته جاری، موضوع حمله اسلحه در جلسه کنگره را مطرح کرد و تقاضا کرد که سلاح گرم خود را در جلسه آتی کنگره به همراه آورد که در پاسخ به وی، «لورن بوبرت» نماینده جمهوری‌‌خواه شهر «رایفل» ایالت کلرادو به وی هشدار کونتی را یادآوری کرد و گفت در صورت حمل سلاح در «معرض همان مجازات‌هایی قرار خواهد گرفت که دیگر افراد در صورت حمل سلاح در اعتراضات آتی واشنگتن دی سی با آن مواجه خواهند بود».

«موریل بوسر» شهردار واشنگتن دی سی طی یک کنفرانس خبری روز گذشته (دوشنبه) از شهروندان محلی درخواست کرد که طی روزهای آتی از حضور در مرکز شهر واشنگتن دی سی خودداری کنند و از تقابل با هر آنکس که به دنبال جنگ و نبرد است، خودداری کنند.

وی در عین حال هشدار داد: «ما به هیچ‌کس اجازه تحریک خشونت و ارعاب شهروندان یا ایجاد ویرانی در شهرمان را نمی‌دهیم».

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرد که ۳۴۰ تن از اعضای گارد ملی آمریکا در پایتخت این کشور به حالت فعال درمی آیند و ۱۱۵ تن دیگر از آنها به حالت آماده‌باش هستند.

علیرغم آنکه قرار است بایدن به همراه «کامالا هریس» معاون خود در تاریخ ۲۰ جنوری در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری حاضر شود تا رسماً بعنوان رئیس‌جمهور کشورش آغاز به کار کند، ترامپ در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای ممانعت از انتقال قدرت به شیوه مرسوم را تشدید بخشیده است و شکافی را در بین هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود به وجود آورده است.

علیرغم تکرار ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، مقام‌های ایالتی آمریکا اصرار دارند که انتخابات بدون اشکال برگزار شده و هیچ‌گونه شواهدی از تقلب و دیگر بی‌نظمی‌هایی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، وجود ندارد.

طبق این گزارش، تمامی ایالات در آمریکا نتیجه انتخابات را بعنوان نتایج منصفانه و معتبر مورد تأیید قرار داده‌اند و از بین ۵۰ شکایتی که رئیس‌جمهور آمریکا و همپیمانان وی در خصوص تخلف و بی‌نظمی در انتخابات آمریکا در دادگاهها مطرح کرده‌اند، تقریباً همگی رد شده است و همچنین تیم ترامپ در این خصوص دو مرتبه نیز در دیوان عالی آمریکا شکست خورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала