دادگاه لندن از آزادی آسانژ با قرار وثیقه خودداری کرد

© Sputnik / Justin Griffiths-Williams /  مراجعه به بانک تصاویر دادگاه لندن از آزادی آسانژ با قرار وثیقه خودداری کرد
دادگاه لندن از آزادی آسانژ با قرار وثیقه خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک قاضی انگلیسی درخواست برای آزادی بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس در ازای پرداخت وثیقه را رد کرد.

کوریگان برنده جایزه نوبل؛ آسانژ، منینگ و اسنودن را برای نوبل نامزد کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریگان برنده جایزه نوبل؛ آسانژ، منینگ و اسنودن را برای نوبل نامزد کرد
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه دادگستری وست مینستر روز چهارشنبه درخواست وکیلان جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی لیکس» برای آزادی وی به قید وثیقه را رد کرد.

ونسا برایتزر قاضی این دادگاه گفت:‌ «دلایل قابل ملاحظه‌ای وجود دارند که باور داشته باشیم اگر آسانژ امروز آزاد شود، نمی‌تواند در دادگاه تجدید نظر خود را تسلیم دادگاه کند».

روز دوشنبه همین قاضی، در دادگاه کیفری مرکزی انگلستان موسوم به «اولد بیلی»با صدور حکمی در خواست امریکا برای استرداد آسانژ را رد کرده است.

 این قاضی انگلیسی در توضیح صدور این رأی گفت: به دلیل خطر خودکشی آسانژ در بازداشتگاه‌های امریکا، وی نباید به این کشور استرداد شود.

به دنبال آن طرف امریکایی ضمن درخواست برای تشکیل جلسه دادگاه تجدید نظر، از قاضی پرونده درخواست کرد تا زمان پایان رسیدگی به این پرونده او در بازداشت باقی بماند.

امریکا آسانژ را به هک رایانه‌های پنتاگون و جاسوسی متهم کرده و همچنین ۱۷ کیفرخواست دیگر علیه او وجود دارد.

پولیس انگلیس در حمل ۱۳۹۸ جولیان آسانژ را که در سفارت اکوادور پناهنده شده بود پس از ساخت و پاخت با دولت این کشور و اخراج آسانژ از ساختمان سفارت بازداشت کرد.

یادآوری می کنیم، که جولیان آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش امریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت. اندکی پس از آن دولت امریکا در برابر سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала