جو بایدن رسماً رئیس‌جمهور جدید امریکا شد

© AP Photo / Cliff Owenجو بایدن رسماً رئیس‌جمهور جدید امریکا شد
جو بایدن رسماً رئیس‌جمهور جدید امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگره امریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات را به عنوان رئیس‌جمهور کشور تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کنگره امریکا با وجود اغتشاشات پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات را تایید کرد. وی بیش از 270 رای الکترال کالج کسب کرد.

بر اساس رای گیری در کنگره امریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات توانست بیش از 270 رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را کسب کند، و رسماً رئیس‌جمهور جدید امریکا شد.

بحث درباره این موضوع در شرایط وقوع آشوب‌های بی سابقه در واشنگتن جریان که طی آن طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند. در جریان این اعتراضات چهار تن جان خود را از دست دادند.

تصویب رای الکترال کالج در کنگره سرانجام امکان قانونی را برای هرگونه مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از بین می برد.

در تاریخ 6 جنوری، معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا به ساختمان کنگره حمله و صحن سنا را محاصره کردند. 

کنگره امریکا به‌منظور شمارش مجدد آرا و تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که در 3 نوامبر 2020 برگزار شد، تشکیل جلسه داد. سنای امریکا هنگام بررسی اعتراضات به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا، این حادثه رخ داده و جلسه را به حالت تعلیق درآورد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که به‌ عنوان «رئیس سنا» این جلسه را مدیریت می‌کرد، به‌ دلایل امنیتی از ساختمان کنگره خارج شد. بعداً ساختمان کنگره از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала