پشتیبانی 45 درصد از جمهوری خواهان امریکا از یورش بر کنگره 

© REUTERS / Shannon Stapletonپشتیبانی 45 درصد از جمهوری خواهان امریکا از یورش بر کنگره 
پشتیبانی 45 درصد از جمهوری خواهان امریکا از یورش بر کنگره  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورش کاپیتال را 45 درصد جمهوری خواهان ایالات متحده امریکا پشتیبانی و 43 درصد جمهوری خواهان مخالف آن هستند.
شمار افراد دستگیر شده در یورش بر کنگره امریکا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
شمار افراد دستگیر شده در یورش بر کنگره امریکا اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه یک نظر سنجی شرکت YouGov که درباره شورش های دو روز پیش واشنگتن انجام داده، 45 درصد جمهوری خواهان از آن پشتیبانی می کنند و 43 درصد جمهوری خواهان مخالف هستند.

بر پایه این نظر سنجی، 45 درصد جمهوری خواهان به طور کامل یا تا حدودی از یورش هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در روز تایید نتایج انتخابات بر کنگره پشتیبانی و 43 درصد مخالف و 6 درصد اطلاع ندارند و 5 درصد در این باره کدام دیدگاه خاصی ندارند. اما در میان دموکرات ها تنها 2 درصد پشتیبانی و 96 درصد مخالف و 2 درصد در این باره آگاهی ندارند. 

از پاسخ دهندگان همچنین پرسیده شد که چه کسی را می توان مسئول اقدامات کسانی که باعث شورش در پایتخت شده اند، دانست. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان - 55٪ - گفتند كه مقصر ترامپ است، 42٪ معتقد بودند كه جمهوری خواهان در كنگره مقصر هستند، آنها گفتند كه آنها علیه تصویب پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریكا صحبت خواهند كرد، و 17٪ از رای دهندگان ثبت شده در نظرسنجی خود بایدن را مقصر می دانند.

وقتی از آنها پرسیده شد که آیا برکناری "فوری" ترامپ از سمت اش به دلیل آنچه در واشنگتن اتفاق افتاد "مناسب" است ، 50٪ از رای دهندگان ثبت نام شده پاسخ مثبت دادند، 42٪ آن را "نامناسب" و 7٪ دیگر پاسخ دادند "من نمی دانم". در همین حال، 83 درصد دموکرات ها خواهان برکناری ترامپ و تنها 10 درصد مخالف برکناری ترامپ بودند. 

به طور کلی ، صحبت از شورش در کنگره ، اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی - 62٪ - اظهار داشتند که این وقایع باید به عنوان تهدیدی برای دموکراسی تلقی شود ، در این میان 93٪ دموکرات ها هستند، 55٪ رای دهندگان مستقل و 27٪ جمهوری خواه هستند. وقتی از آنها پرسیده شد که پاسخ دهندگان چه کسانی را که "شورش" را در پایتخت ایجاد کردند ، در نظر می گیرند ، 52٪ از رای دهندگان به "تندروها" پاسخ دادند ، 49٪ - "تروریست های داخلی". افزون بر این ، در میان جمهوری خواهان ، 50٪ آنها را "معترض" می خوانند ، و 30٪ آنها "میهن پرست".

این نظرسنجی در تاریخ 6 جنوری از میان 1،448 رأی دهنده ثبت شده انجام شد ، از جمله 1،397 رأی دهنده از وقایع پایتخت. حاشیه خطا تقریبا 3.3٪ است.

YouGov یک شرکت تحقیقاتی بین المللی است که دفتر مرکزی آن در لندن است و در سال 2000 تأسیس شده است. رئیس این شرکت یکی از بنیانگذاران آن به نام استفان شکسپیر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала