واکنش ترامپ به حمله هوادارانش به ساختمان کانگرس

© REUTERS / Jim Bourgواکنش ترامپ به حمله هوادارانش به ساختمان کانگرس
واکنش ترامپ به حمله هوادارانش به ساختمان کانگرس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا، حمله خشونت آمیز هواداران خود به ساختمان کنگره طی روز چهارشنبه را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در پیام ویدیویی به حمله هوادارانش به ساختمان کانگرس امریکا، واکنش نشان داده گفت: ""من می خواهم ابتدا با اشاره به حمله وحشیانه به پایتخت امریکا شروع کنم. مانند همه امریکایی ها، من از خشونت، نقض قانون و شورش احساس خشم می‌کنم و بلافاصله گارد ملی و نیروهای امنیتی فدرال را موظف کردم تا ساختمان را امن و متجاوزان را اخراج کنند. امریکا همیشه دولت قانون و نظم بوده و باید همیشه همینطور باشد.
رئیس جمهور امریکا می‌افزاید که دست اندرکاران این تجاوزات بهای اعمال خودرا می‌پردازند.


ترامپ درباره انتخابات نیز گفت که ما تازه از انتخابات پرتنش عبور کردیم و احساسات داغ است، اما اکنون باید اعصاب آرام باشد و آرامش دوباره برقرار شود.
وی نتایج انتخابات را پذیرفت و افزود: حالا که کنگره امریکا نتایج انتخابات را تایید کرده، "دولت جدید در 20 جنوری شروع به کار خواهد کرد.
در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رییس جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала