پلوسی: ترامپ اگر از سمت خود کناره گیری نکند، روند استیضاح او را آغاز می کند

© AFP 2023 / Eric Baradat پلوسی: ترامپ اگر از سمت خود کناره گیری نکند، روند استیضاح او را آغاز می کند
پلوسی: ترامپ اگر از سمت خود کناره گیری نکند، روند استیضاح او را آغاز می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا روند استیضاح رئیس جمهور امریکا را در صورت عدم کناره گیری وی از قدرت آغاز می کند.
پلوسی خواستار برکناری ترامپ شد - اسپوتنیک افغانستان
پلوسی خواستار برکناری ترامپ شد

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نامه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا به اعضای حزب دموکرات ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده روند حذف رئیس جمهور دونالد ترامپ را از سمت اش آغاز می کند، اگر وی بلافاصله از سمت خود کناره گیری نکند.
در سند منتشر شده توسط NBC News آمده است: "اگر رئیس جمهور بلافاصله و به طور اجتناب ناپذیر و داوطلبانه از سمت خود کناره گیری نکند، كنگره وارد عمل خواهد شد".
طبق محاسبات این شبکه، دست کم 230 نماینده کنگره پیش از این درباره برکناری ترامپ از سمت اش صحبت کرده اند، تنها یکی از آنها جمهوری خواه است.
پیش از این گزارش شده بود، که پلوسی ترجیح می دهد ترامپ به طور داوطلبانه برود یا اعمال اصلاحیه 25 قانون اساسی را به جای استیضاح اعلام کند. در سال 2019 ، دموکرات ها پیش از این برای استیضاح ترامپ تلاش کردند که مجلس نمایندگان را تحت کنترل خود در آورده و استیضاح رئیس جمهور را تصویب کنند، اما اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا این اجازه را ندادند.
طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.
یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه ، هواداران ترامپ اندکی پس از تجمعی که وی از آنها خواست برای شرکت در انتخابات به کنگره بروند، به کنگره امریكا حمله كردند. یک زن بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز در شورش ها به دلایلی که به خشونت مربوط نبود، جان دادند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала