سید حسن نصرالله: مردم امریکا حالا خطر ترامپ را درک کردند

© REUTERS / AL-MANARسید حسن نصرالله: مردم امریکا حالا خطر ترامپ را درک کردند
سید حسن نصرالله: مردم امریکا حالا خطر ترامپ را درک کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات ایالات متحده امریکا، منطقه و لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله رهبر جنبش اسلامی حزب الله - اسپوتنیک افغانستان
اخطار نصرالله به اسرائیل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید حسن نصرالله سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات داخلی این کشور آغاز شد.

او در ابتدای سخنرانی خود گفت، که قرار بود در مورد تحولات لبنان سخنرانی کند، ولی تحولات مهمی در امریکا به ویژه حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و حوادث بعدی رخ داد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

سید حسن نصرالله گفت، که به رغم اینکه دوستان آمریکا در منطقه تلاش کردند، آن را حادثه عادی نشان دهند، ولی این رویداد حقیقت دموکراسی ادعایی آمریکا را نشان داد.

او گفت: «نشانه‌های اتفاقات کنگره آمریکا خطرناک است و متحدان آمریکا تلاش کردند آن را ناچیز نشان دهند. ولی آمریکایی‌‌ها خود خطر سیاسی ترامپ برای کشورشان را لمس کردند».

دبیرکل حزب‌الله گفت: «آنچه در کنگره آمریکا رخ داد، حادثه مهمی بود؛ این حادثه چیزی بود که از یک و نیم سال پیش تلاش می‌کنند در لبنان ایجاد کنند. آمریکایی‌ها عادت کرده بودند که اتفاقاتی که برای کنگره افتاد، [مشابه آن را] برای دیگر کشورها صادر کنند تا حکومت‌های آن را سرنگون کنند».

دبیرکل حزب‌الله با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا طی سال‌های گذشته از جمله به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، شهیدان سلیمانی و المهندس گفت: «ترامپ نمونه خام استکبار سیاسی و نظامی آمریکاست».

انفجار بندر بیروت

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به پرونده انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت که لبنانی‌ها باید با این پرونده به عنوان یک پرونده داخلی و ملی تعامل کنند. او گفت هنگامی که این انفجار رخ داد، بندر لبنانی تخریب شد و این لبنانی‌ها بودند که بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند.

او به خانواده‌های قربانیان و کسانی که خانه‌هایشان از این انفجار آسیب دیدند، گفت که او به نمایندگی از مقاومت در لبنان قول می‌دهد که این پرونده را پیگیر کنند و حزب‌الله مصر است که پرونده مذکور به پایان عادلانه ختم شود.

سید حسن نصرالله گفت که از همان لحظات اول، از موضوع انفجار در بندر بیروت با طرح موشک‌ها و انبارهای حزب‌الله، علیه این جنبش استفاده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала