کیم جونگ اون: آمریکا "بزرگترین دشمن" ماست

© AFP 2023 / Str / KCNA VIA KNSکیم جونگ اون: آمریکا "بزرگترین دشمن" ماست
کیم جونگ اون: آمریکا بزرگترین دشمن ماست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در نخستین اظهار نظر خود پس از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی کنگره، ایالت متحده آمریکا را «بزرگترین دشمن» کشورش خطاب کرد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یونهاپ"  کیم جونگ اون، رهبر کوریای  شمالی در تازه ترین اظهارات ایالات متحده را به عنوان "بزرگترین دشمن" کشورش معرفی کرد و اظهار داشت که انتظار ندارد واشنگتن سیاست خود را در قبال پیونگ یانگ تغییر دهد.

وی با این حال افزود که کلید بهبود روابط بین دو کشور امتناع واشنگتن از "سیاست خصمانه"  علیه کوریای شمالی است.

 کیم جونگ اون که این اظهارات را در جمع اعضای حزب حاکم کارگران کوریای شمالی عنوان می‌کرد، ابراز داشت: ما این انتظار را نداریم که با تغییر رئیس جمهور، رویکرد اصلی آمریکا در قبال پیونک یانگ تغییر کند.

وی تصریح کرد: کوریای شمالی از قدرت هسته‌ای خود استفاده نکرد، مگر زمانی که نیروهای دشمن و متجاوز، از سلاح هسته ای خود علیه این کشور استفاده کنند.

 افشای متن نامه های عاشقانه رهبر کوریای شمالی به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
افشای متن نامه های "عاشقانه" رهبر کوریای شمالی به ترامپ

طبق گزارش، کیم جونگ اون همچنین گفت که کوریای شمالی قصد دارد قدرت استراتژیک سلاح های هسته ای و برد تخریب این تسلیحات را تا 15 هزار کیلومتر افزایش دهد.

 رهبر کوریای شمالی همچنین گفت، پیونگ یانگ از تسلیحات هسته‌ای خودش "استفاده بد" نخواهد کرد و در حال توسعه زرادخانه خود از جمله قابلیت‌های حمله "پیشدستانه" و "تلافی‌جویانه" و کلاهک‌هایی با سایزهای مختلف است.

کیم جونگ اون خواستار تجهیزاتی پیشرفته شامل تسلیحات مافوق صوت، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد، ماهواره‌های جاسوسی و پهپاد شد.

او گفت: کوریای شمالی در حال آزمایش و تولید تسلیحات جدید مختلفی از جمله یک راکت با چند کلاهک و کلاهک‌هایی مافوق صوت برای انواع جدید راکت‌های بالستیک است و تحقیق روی یک زیردریایی هسته‌ای هم تقریبا تکمیل شده است

 یادآوری می‌کنیم که جوبایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مناظره انتخاباتی خود با ترامپ درباره کوریای شمالی گفت که «ترامپ با مذاکره خود با کیم جون اون به کوریای شمالی مشروعیت داد و به یک اوباش گفت دوست خوب من. ولی من اگر رئیس جمهور شوم تنها به این شرط مذاکره می‌کنم که توانایی هسته‌ای کوریای شمالی کاهش یابد».

گفتنی است که پیش ازاین، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیرغم مو جودیت روابط رسمی بین دو کشور، 3 بار با هم دیدار کردند. ترامپ بار ها بر دوستی روابط شخصی خود با رهبر کوریای شمالی تأکید کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала