یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا استعفا داد

© AP Photo / Luis M. Alvarezیک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا استعفا داد
یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا استعفا داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها از استعفای یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش تسلیحات خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن‌پست، کریستوفر فورد دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش تسلیحات که یکی از مذاکره کنندگان اصلی امریکا در گفتگوهای تسلیحاتی این کشور با روسیه بود، از سمتش استعفا کرد.

دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
مشاور ترامپ نیز استعفا داد

این نشریه امریکایی طی گزارشی نوشت، کریستوفر فورد دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش تسلیحات روز پنجشنبه طی نامه‌ای به همکاران خود اعلام کرد، روز جمعه آینده آخرین روز کاری وی در این سمت خواهد بود. وی فردای آن روز مجدداً نامه‌ای نوشت و اعلام کرد که در تصمیم خود تجدید نظر کرده و «از هم اکنون» از سمت خود کناره گیری می‌کند.

در نامه آقای فورد آمده است: «من باید در تاریخ (استعفا) تجدیدنظر کنم. من نمی‌توانم به فعالیت در دولتی به کار خود ادامه دهم که برخی از اعضای آن اقدام به تحریک و حتی تشویق خشونت علیه کشور می‌کنند، کشوری که آن را ارج می نهم و برای حمایت و دفاع از قانون اساسی آن سوگند یاد کرده ام».

استعفای این مذاکره کننده امریکایی در حالی گزارش می‌شود که سایر مقامات امریکا یکی پس از دیگری در اعتراض به ناآرامی‌های اخیر در ساختمان کنگره استعفا کرده‌اند.

یادآوری می‌کنیم که در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала