تائید گسترش انفلوانزای مرغی در ۷ ایالت هند

© AFP 2023 / Remy Gabaldaتائید گسترش انفلوانزای مرغی در ۷ ایالت هند
تائید گسترش انفلوانزای مرغی در ۷ ایالت هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی هندوستان اعلام کردند، که ویروس انفلوانزای مرغی در پرندگان مرده در چهار ایالت هیماچال پرادش، مادیا پرادش، کرالا و راجستان کشف شده است.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در هند  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان کرونا در هند

به گزارش اسپوتنیک، NDTV هندوستان روز یکشنبه گزارش داد، که در برابر زمینه گسترش انفولانزا، دولت مرکزی خواستار آن شده که مقامات منطقه ای همه کار را برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام دهند.

شمار ایالت های درگیر انفولانزا در هند با گسترش رسمی انفلوانزای مرغی به هفت رسیده است.

در ۸ جنوری، مقامات محلی اعلام کردند، که ویروس آنفلوانزای مرغی H5N8 در پرندگان مرده در چهار ایالت هیماچال پرادش، مادیا پرادش، کرالا و راجستان کشف شده است. تا روز یکشنبه، اوتار پرادش هاریانا و گجرات به آنها اضافه شد.

افزون بر این، مقامات بخش ملی دهلی، شامل دهلی نو و همچنین ایالت های پنجاب، ماهاراشترا و چاتیسگره، اقدامات فوری امنیتی را علیه شیوع آنفلوانزای مرغی انجام می دهند.

دولت دهلی ممنوعیت موقت واردات پرندگان زنده به این شهر از روز یکشنبه را اعلام کرد و همچنین بزرگترین بازار مرغداری پایتخت در غازیپور را به مدت ۱۰ روز بست.

کارکنان دامپزشکی در بررسی بازار پرندگان، پارک ها و مخازن محل پرندگان مشارکت دارند.

به گفته مقامات محلی، حداقل ۲۴ کلاغ در یک پارک در جنوب دهلی مرده پیدا شدند و لاشه آنها برای بررسی به آزمایشگاه ارسال شد.

در ایالت چاتیسگر، طی دو روز گذشته چندین مرغ و پرنده وحشی جان خود را از دست داده اند.

مقامات ایالتی یک تیم واکنش سریع برای بررسی این حادثه تشکیل داده اند و آزمایشات آزمایشگاهی در حال انجام است. ایالت پنجاب ممنوعیت کامل واردات پرندگان زنده از جمله پرندگان و پرندگان فرآوری نشده را تا ۱۵ جنوری اعلام کرده است. حدود ۹۰۰ مرغ در یک مرغداری در منطقه پربهانی در ایالت ماهاراشترا تلف شده اند. انستیتوی ملی بیماری های حیوانات در حال تجزیه و تحلیل نمونه های بافتی پرندگان تلف شده است. در حالی که آنفلوانزای مرغی عمدتا در پرندگان وحشی یا مهاجر یافت می شود، مرگ های رسمی تایید شده در طیور بسیار کمتر است.

اما، همانطور که روزنامه اقتصادی تایمز روز یکشنبه گزارش داد، با انتشار خبر شیوع این عفونت در پایتخت هند در بازار عمده فروشی، قیمت مرغ در طی روز گذشته ۳۰ درصد و برای تخم مرغ ۱۴ درصد کاهش یافت.

همانطور که خبرگزاری روز یکشنبه ذکر می کند، طی سه یا چهار روز گذشته در تعدادی از مناطق شمال کشور هندوستان، فروش گوشت مرغ تقریبا ۸۰٪ کاهش یافته است، در حالی که قیمت ها ۵۰٪ کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала