افشای تیره‌گی روابط میان ترامپ و معاونش پس از حمله بر کنگره

© AP Photo / Mary Altafferافشای تیره‌گی روابط میان ترامپ و معاونش پس از حمله بر کنگره
افشای تیره‌گی روابط میان ترامپ و معاونش  پس از حمله بر کنگره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی رسانه های آمریکایی از تیره گی روابط میان دونالد ترامپ و معاون وی خبر داده نوشتند که رئیس جمهور آمریکا، از زمان حمله حامیان او بر ساختمان کنگره، هیچگونه تماسی با مایک پنس نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، هالی جکسون خبرنگار کانال NBC به نقل از منابع آگاه  گزارش داده است که دونالد ترامپ، رئیبس جمهور آمریکا از زمان حملات روز چهارشنبه (ششم جنوری)  گذشته به کنگره آمریکا با مایک پنس، معاون خود صحبت نکرده است.

بنا به گفته خبرنگار این  شبکه از زمان حوادث کنگره به این سو ترامپ و پنس با هم هیچ تماسی نداشته اند.

خبرنگار شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد: من از یک منبع مطلع به موضوع دریافتم که رئیس جمهور ترامپ به دلیل وقایع روز چهارشنبه با معاون خود ارتباط برقرار نکرده است. این مسئله جالب توجه است و من فکر می‌کنم نشان دهنده این است که [رابطه آنها] چقدر سخت شده است.

پنس در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
پنس در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند

اگرچه ترامپ علناً پنس را تحت فشار قرار داد تا تلاش کند نتیجه انتخابات را لغو کند، اما اختیارات معاون رئیس جمهور در این زمینه بسیار مورد اختلاف بود. کنگره آمریکا برغم آشوب هواداران ترامپ در نهایت اوایل صبح پنجشنبه، پیروزی رئیس جمهور منتخب را تایید کرد.

ان بی سی نیوز به نقل از منابع مطلع خود می‌نویسد فشار‌ها بر پنس محدود به درخواست‌های علنی از او برای تغییر نتیجه انتخابات نمی‌شد. معاون رئیس جمهور آمریکا از اواسط دسامبر به این سو برای برگرداندن ورق انتخابات به نفع ترامپ تحت فشار بوده است.

 از سوی دیگر خبرنگار با اشاره به روابط تیره میان ترامپ و مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری عنوان کرد که این موضوع  پایانی عجیب بر چهار سال حضور پنس در کاخ سفید است و این در حالی است که پنس روز جمعه در جلسه‌ای  با کارکنان خود خداحافظی کرده است.

پیشتر گزارش شد که مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری ایالات متحده  اعلام نموده است که در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب، در 20 جنوری شرکت خواهد کرد.

جو بایدن گفت٬ خوشحال است که معاون رئیس جمهور مایک پنس در مراسم تحلیف شرکت خواهد کرد.

اعلام خبر حضور معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن نشانه دیگری از شکاف بین دونالد ترامپ و مایک پنس پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز چهارشنبه است.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала