قصد آمریکا برای درج جنبش حوثی های یمن در فهرست «سازمان‌ تروریستی»

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisقصد آمریکا برای قرار دادن جنبش حوثی های یمن در فهرست « سازمان‌ تروریستی»
قصد آمریکا برای قرار دادن جنبش حوثی های یمن در فهرست « سازمان‌ تروریستی»  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قصد دارند نام جنبش انصارالله "حوثی های یمن" را در فهرست گروه های "تروریستی" درج نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز"  دولت ایالات متحده قصد دارد جنبش حوثی ها در یمن را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کند.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی از تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای درج نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی تا قبل از 20 جنوری، یعنی تاریخ پایان قدرت ترامپ خبر دادند.

ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ترامپ برای قرار دادن نام «حوثی ها» در فهرست سازمان‌های تروریستی

بخش اعظم کشور یمن در کنترول حوثی ها قرار دارد. سازمان‌های امدادی و همچنین دموکرات‌ها در امریکا با ارجاع به گزارش‌های سازمان ملل چنین اقدامی را زیان‌بار ارزیابی کرده و در مورد تشدید بحران انسانی در یمن هشدار داده‌اند.

خبرگزاری رویترزبه نقل از دو منبع خود می‌نویسد که تصمیم واشنگتن برای تروریستی نامیدن جنبش باعث نگرانی  دیپلمات‌ها و گروه‌های امدادی شده است، زیرا چنین اقدامیمی‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با بزرگترین بحران انسانی در جهان را پیچیده‌تر سازد.

در همین حال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که افزودن جنبش انصارالله یمن بر لیست گروه‌های تروریستی رسما روز 19 جنوری، یک روز پیش از شروع دوره زمامداری جو بایدن، صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала