بیانیه مشترک پوتین، علیئف و پاشینیان در مورد قره باغ امضا شد

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر نشست علیئف و پاشینیان با پوتین
 نشست علیئف و پاشینیان با پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین گفت که در نتیجه ملاقات با علیئف و پاشینیان بیانیه مشترک را در مورد رشد قره باغ امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین رئیس جمهور روسیه در نتیجه نشست با علیئف رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان در مسکو اظهار داشت که همه یکجا بیانیه مشترک را در مورد رشد منطقه قره باغ کوهستانی امضا نمودند.

پوتین گفت: طرح آن توسط معاونین صدراعظم روسیه، آذربایجان و ارمنستان ارائه خواهد شد.

به گفته رهبر روسیه، برنامه اجرای توافق به زودی توسط معاون صدراعظم سه کشور ارائه می شود. آنها یک کارگروپ را رهبری خواهند کرد که با ترمیم روابط اقتصادی ، تجارتی و حمل و نقل و همچنین باز کردن مرزها در قره باغ کوهستانی کار خواهد کرد. علاوه بر این، زیر گروه های تخصصی نیز تشکیل می شود.

پوتین تأکید کرد: "من اطمینان دارم که اجرای این توافق نامه ها به نفع ملت ارمنستان و آذربایجان خواهد بود و بدون هیچ تردیدی به نفع منطقه به طور عموم و در نتیجه منافع فدراسیون روسیه خواهد بود."

پاشینیان موافقه کرد که توافقات صورت گرفته در نشست مسکو منجر به تضمین های امنیتی بیشتر در قره باغ و کمک به تغییر وجهه اقتصادی منطقه شود.

علی‌افنیز به نوبه خود گفت: " "دو ماه از آتش بس می گذرد و این واقعیت که امروز رهبران سه کشور که  بیانیه 9 و 10 نوامبر را امضاء کرده‌اند، در مسکو جمع شده‌اند، نشان می دهد که ما برای نتیجه گیری مصمم هستیم، ما مصمم هستیم که در روی اقداماتی که در سپتامبر-نوامبر انجام شد، خط بکشیم ."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала