ترس آمریکا از موشک های کروز روسیه

راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است
راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیرو های دریایی ایالات متحده آمریکا ، موشک های جدید کروز روسیه را یک تهدید واقعی علیه خود دانسته اند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی Business Insider  در مقاله‌ای نوشت: موشک های جدید روسیه و چین می توانند "تهدید واقعی" برای کشتی های هواپیمابر آمریکایی باشند.

به گفته نویسنده این مقاله، در دسامبر سال 2020 ، روسیه سومین پرتاب آزمایشی موشک کروز مافوق صوت زیرکن را که سرعت آن به هشت ماخ می‌رسید، انجام داد.

در تابستان همان سال، چین نیز دو موشک بالستیک پرتاب کرد، که به گفته کارشناسان محلی، یک کشتی در حال حرکت را در دریای چین جنوبی هدف قرار داد. این اولین نمایش مشهور پکن از موشک های بالستیک ضد کشتی دوربرد بود.

ترس و وحشت آمریکا از هیولای دریایی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس و وحشت آمریکا از "هیولای دریایی" روسیه

در ادامه این مقاله آمده است: "این آزمایشات فقط آخرین شواهدی است که می‌تواند بیانگر این واقعیت باشد که اربابان دیرینه دریاها – کشتی های هواپیمابر آمریکایی به زودی ممکن است با تهدید واقعی برای موجودیت خود روبرو شوند."

همانطور که در مقاله اشاره شده است ، با پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، به نظر می رسید تسلط کشتی های جنگی و هواپیمابر های آمریکایی دیگر حد تضمین شده بود.

هواپیمابر های آمریکایی نقش اساسی را در درگیری های ایالات متحده در دهه 1990 داشتند . با این حال ، به گفته نویسنده ، "نظمی" که پس از پایان درگیری ایجاد شد به تدریج مورد چالش قرار گرفت.

نویسنده خاطرنشان می‌سازد: موشک های هایپرسونیک خطرات جدی را برای کشتی های هواپیمابر آمریکایی ایجاد می کنند ، زیرا سرعت این موشک ها برای دفاع موثر ها بسیار سریع بوده  و توانایی تغییر مسیر پرواز آنها رهگیری آنها را تقریباً غیرممکن می کند.

این نویسنده در پایان گفت: "توانایی های واقعی سلاح های جدید ضد کشتی روسیه و چین  تاهنوز شناخته نشده، اما آزمایش های اخیر ثابت می کند که کشتی های هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده ممکن است به زودی تسلط بی قید و شرط خود را از دست بدهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала