درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از پنس برای برکناری ترامپ

© AP Photo / Mary Altafferدرخواست مجلس نمایندگان آمریکا از پنس برای برکناری ترامپ
درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از پنس برای برکناری ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای که معاون رئیس جمهور آمریکا را ملزم به برکناری ترامپ از قدرت می‌سازد تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا  با وجود مخالفت مایک پنس، قطعنامه ای را تصویب کرده که معاون رئیس جمهورآمریکا را به برکناری دونالد ترامپ از قدرت ملزم می‌سازد.

مجلس نمایندگان آمریکا با صدور این قطعنامه از مایک پنس خواست با فعال‌سازی متمم 25 قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت به دلیل نقشش در شورش‌های هفته گذشته در کنگره موافقت کند.

 این در حالی است که معاون ترامپ پیش از این جلسه در نامه‌ای هشدار داده بود که که این اقدام پیامدهای وحشتناکی دارد.

 نانسی پلوسی: از موهای ترامپ می گیرم و از کاخ سفید بیرونش می کنم - اسپوتنیک افغانستان
نانسی پلوسی: از موهای ترامپ می گیرم و از کاخ سفید بیرونش می کنم

مجلس نمایندگان با 223 رای در برابر 205 رای مخالف، این قطعنامه را تایید کرد. قانونگذاران از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند وظیفه رئیس جمهور موقت را رعهده گرفته و ترامپ را به لیل ناتوانی در انجام کار برکنار کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که پس از تصویب درخواست از معاون رئیس جمهور برای فعال کردن متمم 25 قانون اساسی، وی باید طی 24 ساعت به این درخواست پاسخ دهد.

این در حالی است که پیشتر خود مایک پنس در نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اجرای متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای برکناری رئیس‌جمهور مخالفت کرد. معاون دونالد ترامپ گفت: «چنین اقدامی به نفع کشورمان نیست».

گفتنی است که چهارشنبه گذشته (6 جنوری)  همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات 2020  آمریکا، ترامپ با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیسبوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواند، دعوت کرد.

طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. 

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور 5 تن کشته شدند همچنین تاکنون پلیس آمریکا بیش از 80 نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.

بر اساس متمم 25 قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه می‌توانند به دلایل مشکلات روانی و جسمانی، اختیارات رئیس جمهور را از وی سلب کنند.

بدین ترتیب ترامپ به نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد که دو بار از سوی کنگره مورد استیضاح قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала