راست گرایان افراطی امریکا در تلاش برهم زدن مراسم تحلیف بایدن

© REUTERS / Kevin Lamarqueراست گرایان افراطی امریکا در تلاش برهم زدن مراسم تحلیف بایدن
راست گرایان افراطی امریکا در تلاش برهم زدن مراسم تحلیف بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راست گرایان افراطی قصد دارند مراسم انتقال مسالمت آمیز قدرت به رئیس جمهور منتخب امریکا را برهم بزنند.

جوبایدن - اسپوتنیک افغانستان
بایدن بعد از تحلیف در کانگرس استیضاح می گردد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های فدرال و کارشناسان مستقل نوشت: نهادهای انتظامی امریکا به مقامات در سراسر این کشور درباره یورش های احتمالی به نهاد های قانونگذاری در ایالات و خطر حمله دوم به کاخ کنگره (کاپیتال) در واشنگتن هشدار می دهند. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ممکن است معترضان از وسایل منفجره و جنگ افزارهای گرم کار بگیرند.

پیش از این، کریستوفر ری رئیس اف بی آی گفته بود، که نهاد تحت رهبری وی احتمال اعتراضات مسلحانه در آستانه تحلیف بایدن را منتفی نمی داند و "شماری زیادی" از مباحث را در اینترنت در مورد اقدامات مختلف در واشنگتن و در نزدیکی نهادهای قانونگذاری ایالتی رصد می کند.

هواداران رئیس جمهور کنونی امریکا روز 6 جنوری اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتال) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پولیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتال متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان  خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده بودند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر کنونی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند. در همین راستا، مجلس نمایندگان کنگره امریکا با اکثریت آرا و همراهی شماری از نمایندگان حزب رقیب جمهوری خواه ترامپ را استیضاح کرده و خواستار برکناری وی از سمت رئیس جمهوری حتی پیش از آغاز دوره حکوکت بایدن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала