کشتن مقامات/ هدف حمله کنندگان به کنگره آمریکا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کشتن مقامات، هدف حمله کنندگان به کنگره آمریکا بود
کشتن مقامات، هدف حمله کنندگان به کنگره آمریکا بود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های آمریکایی می‌گویند، حمله کنندگان به کنگره آمریکا قصد داشتند مقام های منتخب حکومتی را به قتل برسانند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فرانس پرس" دادستان‌های آمریکایی در دادخواستی اعلام کردند که حمله‌کنندگان به کنگره این کشور بدنبال «دستگیری و قتل مقام‌های منتخب» بودند.

وکلای وزارت عدلیه  آمریکا در این دادخواست خواهان بازداشت «جیکوب جانسلی» از هواداران گروه «کیو انان» شده اند کلای وزارت دادگستری آمریکا در این دادخواست خواهان بازداشت «جیکوب جانسلی» از هواداران گروه «کیو انان» شده اند.

کلای وزارت دادگستری آمریکا در این دادخواست خواهان بازداشت «جیکوب جانسلی» از هواداران گروه «کیو انان» شده اند.

به گفته آژانس ، چنین اتهامی در دادخواست دادستانی آریزونا در پرونده یک شهروند این ایالت ، جیکوب چنسلی ، که با لباس وایکینگ ها «جنبش کیو انان» در تظاهرات شرکت کرده است ، قید شده است.

نخستین واکنش ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح - اسپوتنیک افغانستان
نخستین واکنش ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح

جنبش وایکینگ ها «کیو انان»   حرکتی است در جامعه آمریکا که ریشه‌های آن به تئوری توطئه‌ای بازمی‌گردد که از سال 2017 در چت‌روم‌های اینترنتی شکل گرفت و اکنون به یک نگرانی  امنیتی  در آمریکا بدل شده که در بیش از 70 کشور طرفدار دارد؛ این جنبش که به شدت طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است و از او در سطح چهره‌ای الهی نام می‌برد.

دادستان های آمریکایی در دادخواست خود با اشاره به حوادث روز ششم جنوری که به حمله طرفداران ترامپ به کنگره منجر شد، نوشتند: شواهد قوی، از جمله سخنان و اقدامات چنسیلی در کنگره، نشان می دهد که شورشیان قصد داشتند مقام های منتخب حکومت آمریکا را دستگیر و ترور کنند.

چنسلی 33 ساله که در روز حمله، به صحن سنا راه یافته بود، در یادداشتی برای مایک پنس معاون ترامپ نوشته بود: دیر یا زود، عدالت اجرا می شود.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه، با 232 رأی موافق و 197 رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала