راکت ایران در فاصله 160 کیلومتری کشتی «نیمیتز» امریکا فرود آمد

© AFP 2023 / US NAVYراکت ایران در فاصله 160 کیلومتری کشتی «نیمیتز» امریکا فرود آمد
راکت ایران در فاصله 160 کیلومتری کشتی «نیمیتز» امریکا فرود آمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه فاکس نیوز امریکا مدعی شد که یک فروند راکت پرتاب شده در رزمایش سپاه پاسداران ایران در فاصله 100 مایلی (160 کیلومتری) کشتی طیاره‌بر «یو اس اس نیمیتز» امریکا در اقیانوس هند فرود آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرحله دوم و نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 15 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز جمعه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران آغاز شد، صبح روز (شنبه) با اجرای عملیات راهبردی راکت‌های بالستیک دوربرد ضد ناوهای متخاصم فرضی دشمن و انهدام اهداف به انجام رسید.

در این مرحله از رزمایش پس از کشف موقعیت ناوهای متخاصم فرضی دشمن توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروی هوافضای سپاه، راکت‌های بالستیک دوربرد کلاس‌های متنوع از فاصله 1800 کیلومتری اهداف منظور رزمایش در شمال اقیانوس هند را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

در همین راستا، شبکه خبری فاکس نیوز امریکا در گزارشی به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که دو فروند راکت دوربرد پرتاب شده در این رزمایش در فاصله 100 مایلی (160 کیلومتری) از کشتی طیاره‌بر «یو اس اس نیمیتز» امریکا و همچنین 20 مایلی (32 کیلومتری) یک کشتی تجاری فرود آمده است.

طبق گزارشها، چند مقام امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به این شبکه خبری گفتند که دست کم دو فروند راکت در هنگام برخورد به آب‌های اقیانوس هند منفجر شدند.

فاکس نیوز به نقل از یکی از این منابع آگاه مدعی شد که «[فرود راکت] در بیست مایلی یک کشتی تجاری مایه نگرانی است؛ اما ارتش امریکا [فرود راکت در 100 مایلی کشتی خود] را به مثابه یک تهدید قلمداد نمی‌کند».

یک منبع ناشناس دیگر نیز در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد که این پرتاب راکت «یک رزمایش کاملاً عادی و متعارف» بود.

گفتنی است، هرچند پرتاب این راکت‌ها برای خدمه کشتی نیمیتز قابل رویت نبود، ماهواره‌های جاسوسی امریکا گزارش دادند که پرتاب این راکت‌ها از ایران را رهگیری کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала