لاوروف: منتظر پیشنهادات مشخص در مورد پیمان "استارت" از سوی دولت بایدن هستیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در بیاناتی اظهار داشت که کشورش منتظر پیشنهادات از سوی دولت جدید آمریکا در خصوص پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک موسوم به "استارت نو" است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت درباره ثبات استراتژیک جهانی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روسیه منتظر پیشنهادات مشخص دولت جدید ایالات متحده برای تمدید پیمان اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک  موسوم به(استارت نو) است».

رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه اوضاع پیرامون کنترل تسلیحات را "کاملاً غیر طبیعی" و نگران کننده خواند.

 اظهارات وزارت خارجه روسیه در مورد گفته‌های دبیرکل ناتو درباره پیمان استارت نو - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات وزارت خارجه روسیه در مورد گفته‌های دبیرکل ناتو درباره پیمان استارت نو

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما درروسیه در مورد قصد دولت بایدن، برای از سرگیری گفتگو در مورد این موضوع از جمله توافق با ما و تلاش برای تمدید آن قبل از انقضای پیمان (در تاریخ 5 فبروری) شنیده ایم. ما منتظر پیشنهادات مشخصی خواهیم بود. موضع ما کاملاً مشخص است ، و همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند».

پیمان «استارت نو» بین روسیه و ایالات متحده که در سال 2010 میان رهبران دو کشور در پراگ پایتخت جمهوری چک به امضاء رسید

دوره اعتبار این در تاریخ 5 فبروری امسال به پایان می رسد. واشنگتن و مسکو سال گذشته از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد که در سال 1987 امضاء شده بود خارج شدند. به این ترتیب پیمان «استارت نو» اکنون تنها معاهده کنترل تسلیحات هسته ای بین دو کشور است.

روسیه در ابتدا پیشنهاد کرده بود که این پیمان بدون پیش شرط تمدید شود اما دولت دونالد ترامپ بر لزوم پیوستن چین به این معاهده تاکید داشت. واشنگتن در نهایت به دنبال مخالفت پکن با بررسی طرح پیوستن به «استارت نو» از موضع خود عقب نشینی کرد و پیشنهاد تمدید یک ساله این پیمان را ارائه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала