اولین پیشنهاد روسیه به بایدن

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اولین پیشنهاد روسیه به بایدن
اولین پیشنهاد روسیه به بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه، به رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرده است تا پیمان موشکی را تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه به بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده امریکا، پیامی را منتشر کرده و از وی خواسته است تا پیمان تدابیر برای كاهش بیشتر و محدود كردن سلاح های استراتژیك تهاجمی بین كشورها (استارت نو) را برای پنج سال تمدید کند.

مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد  - اسپوتنیک افغانستان
مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد

در پیام وزارت خارجه آمده است: "این امر به روسیه و ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به طور جدی در جستجوی پاسخ برای سوالاتی كه درحال حاضر در زمینه امنیت بین المللی و ثبات استراتژیك بوجود می آیند، کار کنند."
این وزارت خاطر نشان کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا، این معاهدات را ازبین برده بود. وزارت امور خارجه در پایان گفت: "ما امیدواریم كه دولت جدید امریكا در گفتگو با ما موضع سازنده تری بگیرد."
در ماه آپریل سال 2010، دیمیتری مدودوف، رئیس جمهور وقت روسیه، و باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، در پی مذاکرات در پراگ، پیمان کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت نو) را - سند دیگری برای محدود کردن زرادخانه‌های هسته‌ای که قبلا در سال 1997 مورد بحث قرار گرفته بود - امضا کردند. در این سند کاهش‌های تسلیحاتی از جمله تا هزار و 550 کلاهک هسته ای، 700 فروند موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های سنگین درخواست شد. این سند در تاریخ 5 فبروری 2011 اجرایی شد و در تاریخ 5 فبروری 2018 طرفین از انجام گرفتن تعهدات خود خبر دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала