ترامپ فرمان عفو 73 نفر را صادر کرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ فرمان عفو 73 نفر را صادر کرد
ترامپ فرمان عفو 73 نفر را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ پیش از سلب اختیارات ریاست‌جمهوری آمریکا 73 تن به شمول یکی از مشاوران ارشد خود را مورد عفو قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید امروز چهارشنبه (20 جنوری) اعلام کرد که دونالد ترامپ  در آخرین روز حضور خود  در پست ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، 73 نفر را عفو کرده است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خبر داده که «دونالد ترامپ» دستور عفو و تخفیف مجازات را برای 143 نفر صادر کرده که از این میان 73 نفر عفو کامل شده و 70 نفر دیگر تخفیف مجازات گرفته‌اند.

Donald Trump دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
فهرست 100 نفری ترامپ برای عفو در آخرین روز «زمامداری» وی

کاخ سفید در این بیانیه لیست کامل این افراد را آورده است که از میان آنان نام «استیو بنن» استراتژیست سابق کاخ سفید و مشاور ترامپ به چشم می‌خورد.

این در حالی است که پیشتر برخی منابع خبر داده بودند که ترامپ استیو بنن را که متهم به کلاهبرداری است و ظاهراً با شورش‌های کنگره ارتباط داشته، عفو کرد.

به گفته منابع آگاه، تصمیم ترامپ تا زمان امضای مدارک مربوط به عفو بنن قطعی نشده بود و ترامپ گفته است که پس از رایزنی‌های فراوان، تصمیم گرفته که بعنوان آخرین اقدام خود به‌عنوان رئیس‌جمهور، بنن را عفو کند.

بنن، که از دستیاران ارشد کمپین انتخاباتی 2016 ترامپ بوده، پیش از این به جرم توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری پولشویی مقصر شناخته شده، اما وی خود را بی گناه دانست و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

ترامپ پیش از این نیز گروهی از نزدیکان خود را با توسل به عفو ریاست جمهوری از مجازات جرائم خود تبرئه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала